تولید بازی‌های رایانه‌ای براساس داستان‌های اسلامی؛ پیشنهاد ایران در آیسسکو
کد خبر: 3756609
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
الهیاری خبر داد:

تولید بازی‌های رایانه‌ای براساس داستان‌های اسلامی؛ پیشنهاد ایران در آیسسکو

گروه جامعه ــ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از طرح پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای براساس داستان‌های اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و غلامرضا کریمی، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، امروز، 25 مهرماه، با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در نشست سازمان آموزشی علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) پرداختند.

کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل، در ابتدای این نشست با بیان اینکه این نشست سی و نهمین اجلاس شورای اجرایی و سیزدهمین مجممع عمومی بود که در شهر رباط پایتخت مغرب برگزار شد، بیان کرد: هر سه سال یکبار مجمع عمومی با محوریت بررسی عملکرد سه سال گذشته و سه سال آینده  و هر سال اجلاس شورای اجرایی با محوریت بررسی عملکرد سال قبل و برنامه سال آینده برگزار و برنامه‌ها مصوب می‌شود.

کریمی که نماینده ایران در شورای اجرایی نشست سازمان آیسسکو بوده است به برخی اقدامات انجام شده اشاره و اظهار کرد: در این نشست عملکرد سازمان آیسسکو در سال 2017 و طی سال‌های 2016 تا 2018 و همچنین موضوع حق عضویت و بستن حساب‌های مالی آیسسکو مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل با اشاره به اینکه در این نشست در مورد ایجاد تغییراتی در اساسنامه آیسسکو نیز سخن به میان آمد، گفت: سند 2019 تا 2021 که مجموعه فعالیت‌های سازمان آیسسکو  برای سه سال آینده است در شورای اجرایی مصوب و مورد تأیید اعضای مجمع عمومی قرار گفت.

ایجاد اتحادیه مؤسسات آموزش زبان عربی به غیرعرب‌زبان‌ها

وی از جمله دستاوردهای این نشست را ایجاد مقدمات راه‌اندازی اتحادیه مؤسسات آموزش زبان عربی به غیرعرب‌زبان‌ها اعلام و بیان کرد: سال‌هاست که موضوع آموزش زبان عربی به عنوان زبان قرآن به عنوان یک اولویت در آیسسکو دنبال می‌شود. با توجه به اینکه در این زمینه مؤسسات مختلفی نیز شکل گرفته است، مقرر شد تا با ایجاد این اتحادیه به فعالیت مؤسسات اشاره شده، نظم و هماهنگی بیشتری داده شود و مؤسسات مرتبط در این اتحادیه ثبت‌نام کنند و فعالیت‌های خود را به صورت منسجم‌تری به پیش ببرند.

کریمی با اشاره به اینکه ایران با وجود داشتن دانشگاه‌های زبان عربی، رشته‌های دانشگاهی مرتبط و دانشجویان متعدد رشته زبان عربی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: بدین جهت پیشنهاد دادیم تا بتوانیم در این زمینه نقش فعال‌تری در اتحادیه داشته باشیم و اگر آیسسکو موافقت کند مقر این اتحادیه در ایران بنا شود.

تقویت مبادله استاد و دانشجو بین کشورهای اسلامی

وی تقویت دیپلماسی آموزشی را از اهداف سازمان آیسسکو برشمرد و اظهار کرد: بدین جهت مقرر شد علاوه بر دولت‌ها که در حیطه آموزش با یکدیگر همکاری دارند، زمینه همکاری بین نهادهای غیردولتی نیز در جهان اسلام به وجود بیاید. مبادله استاد و دانشجو که در بیشتر کشورهای پیشرفته انجام می‌شود و یکی از شاخص‌های اعتبار دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، از این پس بین کشورهای اسلامی نیز تقویت می‌شود.

کریمی اظهار کرد: بدین ترتیب باید برای دانشجویی از یک کشور مسلمان زمینه فراهم باشد تا در دانشگاه کشور اسلامی یک ترم تحصیلی را سپری کند، به نحوی که این امر در دانشگاه اصلی نیز مورد تأیید باشد.

انتخاب پایتخت‌های اسلامی محیط زیست و توسعه پایدار

وی انتخاب پایتخت‌های اسلامی محیط زیست و توسعه پایدار را از دیگر دستاوردهای نشست سازمان آیسسکو خواند و بیان کرد: از سال 2018 تا 2028 هر سال در سه منطقه عربی، آفریقایی و آسیایی یک شهر به عنوان پایتخت محیط زیست و توسعه پایدار انتخاب می‌شود. کشورهای اسلامی عضو باید برنامه‌ها و سوابق خود را در این زمینه ارائه دهند تا سازمان برای انتخاب بهترین‌ها اقدام کند.

وی موضوع اصلی نشست آیسسکو را در سال جاری فلسطین و قدس شریف اعلام و بیان کرد: امسال با توجه به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌‎المقدس  و بزرگداشت جایگاه شهر بیت‌المقدس، عنوان اجلاس قدس شریف بود و نماینده فلسطین ریاست سه ساله مجمع عمومی را برعهده گرفت.

در ادامه این نشست علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، نیز به ارائه گزارش پرداخت و اظهار کرد: سازمان آیسسکو از سال 1982 آغاز به فعالیت کرد و ایران با فاصله 10 ساله به عضویت این سازمان درآمد. سازمان آیسسکو دو دفتر منطقه‌ای دارد که یکی از آن‌ها در ایران و دیگری امارات واقع شده است. دفتر ایران حوزه کشورهای آسیایی را دربردارد که شامل 12 کشور می‌شود.

پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای

الهیاری از طرح پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای براساس داستان‌های اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این ظرفیت و توانمندی در بین شرکت‌های ایرانی ساخت بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، پیشنهاد تولید بازی‌های رایانه‌ای براساس داستان‌های اسلامی داده شد تا شرکت‌های داخلی بتوانند از این ظرفیت استفاده و برای 57 کشور اسلامی تولید محتوا و بازاریابی کنند. این پیشنهاد در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه درصدد افزایش حجم ارتباطات ایران با سازمان آیسسکو هستیم، گفت: تصویب برنامه و بودجه و همچنین برنامه راهبری از مهم‌ترین محورهای مجمع عمومی برای سه سال آینده بود.

وی با اشاره به اینکه توافق‌های اولیه برای حضور کارشناس ایرانی در مقر سازمان آیسسکو در مراکش انجام شده است، گفت: جلسه مشترک با مدیرکل آیسسکو برقرار شد تا درباره روابط دوجانبه اقدامات وسیع‌تری انجام شود. همچنین با توجه به اینکه آیسسکو در حوزه‌های آموزش، علوم و فناوری، ارتباطات و فرهنگ فعال است، پیشنهاد ایجاد حوزه‌های تخصصی اقتصاد در هر یک از محورهای مذکور اعلام شد.

انتهای پیام

captcha