به گزارش ایکنا؛ سیداحمد عبودتیان، مدیرکل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء، در کنگره ملی خانواده که امروز، 25 مهرماه، در مجتمع فرهنگی آدینه برگزارشد، با بیان اینکه امروز در حوزه جنگ نرم تلفات زیادی داده‌ایم، اظهار کرد: اگر بخواهیم در برابر دشمن مقابله کنیم، باید بتوانیم خود را به مردم اثبات کنیم.
 
وی افزود: امروزه در حوزه جنگ نرم اقدامات خوبی انجام نشده است. چنانچه بخواهیم در این حوزه موفق باشیم باید گفتمان‌سازی کرد.
 
عبودتیان با تأکید بر اینکه الزام پیروزی در یک گفتمان روبه‌رو شدن با آن است، بیان کرد: امروز باید گفتمان رقیب را برای مردم تشریح کنیم و به مردم بگوییم که دشمن به دنبال چه در بین خانواده‌های ایرانی است.
 
فضه سادات حسینی، دبیر علمی کنگره ملی خانواده، نیز با اشاره به آسیب‌هایی که حوزه خانواده را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: امروز آسیب‌های زیادی خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند و اگر بتوان آن‌ها را شناسایی و برطرف کرد می‌توانیم مشکلات زیادی را حل کنیم. 
 
وی با بیان اینکه برای برگزاری کنگره ملی خانواده کار‌های علمی زیادی انجام شده است، گفت: نتایج تحقیقات و پژوهش‌هایی که در این کنگره منتشر شده است، در اختیار سازمان‌ها مردم نهاد قرار می‌گیرد. دبیرخانه دائمی این کنگره نیز راه‌اندازی شده و قرار است این دبیرخانه هر ساله به بررسی آسیب‌های اجتماعی که در حوزه خانواده وجود دارد بپردازد.
 
کار گروهی در کشور ما به خوبی انجام نمی‌شود
دبیر علمی کنگره ملی خانواده با بیان اینکه متأسفانه کارگروهی در کشور ما به خوبی انجام نمی‌شود، گفت: باید بتوانیم در حوزه شبکه‌سازی و کار تیمی وارد شویم و بتوانیم مشکلات را به گوش مسئولان برسانیم.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رویت، مدیرعامل بنیاد خانواده کشور، نیز در کنگره ملی خانواده بیان کرد: با توجه به تاریخ و آموزه‌های دینی در حال حاضر وضعیت خانواده در کشور وضعیت خوبی ندارد. وضعیت امروز خانواده‌ها در جامعه می‌طلبد که فکر و تأملی بر این موضوع داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه هر جا دولت و مردم در کنار یکدیگر بودند پیروز می‌شوند، اظهار کرد: همان گونه که دین بر موضوع خانواده تأکید داشته است، امروز نیازمند این هستیم که دستگاه‌های حاکمیتی و مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا مشکلاتی که در حوزه خانواده داریم برطرف شود. امروز سازمان‌های مردم‌نهاد باید در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشند تا تجربیاتی را که طی سال‌های گذشته به دست آورده‌اند در اختیار یکدیگر قرار دهند.
 
مدیرعامل بنیاد خانواده گفت: باید این گونه همایش‌ها ادامه داشته باشد، تا بتوانیم آسیب‌ها را به خوبی شناسایی و آن‌ها را در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار دهیم. خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه نشر کتاب در حوزه خانواده وارد شده‌اند و در این حوزه کار‌های خوبی انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه امروز دستگاه‌های حاکمیتی نگاه خوبی به سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خانواده ندارند، تأکید کرد: باید توانمندی‌های خود را به گونه‌ای به نمایش بگذاریم که دستگاه‌های حاکمیتی مأموریت‌های زیادی در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهند.
انتهای پیام