سیستان و بلوچستان؛ رکورددار کمترین آمار طلاق
کد خبر: 3756789
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

سیستان و بلوچستان؛ رکورددار کمترین آمار طلاق

گروه اجتماعی - مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان با داشتن نرخ طلاق شش دهم در هر هزار ازدواج، رکورددار کمترین آمار طلاق در کشور است.

سیستان و بلوچستان؛ رکورددار کمترین آمار طلاق

رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان گفت: این استان با داشتن نرخ طلاق شش دهم در هر هزار ازدواج، رکورددار کمترین آمار طلاق در کشور است.
وی اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری، تعداد 726 واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است؛ این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک‌هزار و 43 واقعه بود که بحمدالله نشان از کاهش آمار طلاق دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه بیشترین طلاق در زوجین با طول زندگی مشترک یک تا دو سال است، افزود: بیشترین گروه سنی طلاق مردان استان 25 تا 29 سال و زنان 20 تا 24 سال است.
دهمرده با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت استان، روستایی بوده و طلاق در روستاها کمتر رخ می‌دهد، بیان کرد: این استان پایین‌ترین سن ازدواج و بیشترین ازدواج در زوجین با سن مساوی در کشور را نیز دارد.
به گزارش ایکنا، پیش‌تر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود «اعتیاد» و «خیانت» دو عامل اصلی طلاق در استان است.

انتهای پیام

captcha