کاهش ۵۰ درصدی سهم سیستان از تولیدات کشاورزی
کد خبر: 3769451
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

کاهش ۵۰ درصدی سهم سیستان از تولیدات کشاورزی

گروه اجتماعی - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: خشکسالی‌های پی در پی سبب شده تا در حال حاضر سهم منطقه سیستان از کل تولیدات بخش کشاورزی استان با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه شود.

کاهش 50 درصدی سهم سیستان از تولیدات کشاورزی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نشست تبیین الگوی کشت سیستان براساس طرح انتقال آب با لوله، صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی وزارت جهاد کشاورزی در زابل برگزار شد.
علیرضا دهمرده، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در این نشست با اشاره به مشکلات عدیده ناشی از خشکسالی حاکم بر منطقه سیستان، گفت: خشکسالی‌های پی در پی سبب شده تا در حال حاضر سهم منطقه سیستان از کل تولیدات بخش کشاورزی استان با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه شود.
وی ادامه داد: ۴۰ تا ۵۰ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی در سیستان تولید می‌شده که این رقم امروز به کمتر از ۲۲ درصد کاهش یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هدف از این نشست را تبیین الگوی کشت که بهره برداران را به سوی تولید اقتصادی ومطابق با فرهنگ راهبری می‌کند، اعلام کرد.
دهمرده در این نشست خواستار اجرای الگوی کشت بصورت پایلوت در سال اول شد تا بهره برداران منطقه با الگو گرفتن از نتایج حاصله طرح پایلوت نسبت به کشت و کار خود برنامه ریزی کنند.
بنی عامری، مجری توسعه طرح گلخانه‌های کشور نیز در این نشست با ارائه طرح پیشنهادی الگوی کشت متناسب با ساختار منطقه، گفت: با توجه به اهميت چگونگی مصرف بهینه آب، ایجاد اشتغال پایدار و اقتصادی در تبیین الگوی کشت مد نظر است.
مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور افزود: با توجه به تبخیر بالای آب، بادهای شدید و گرد وغبار و همچنین بافت سنتی کشاورزی و وضعیت اقتصادی کشاورزان سیستان توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس را اساس کار خود قرار داده ایم.
وی اظهار کرد: در کنار ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس که می‌توان در آن به انواع تولیدات زراعی، باغی، دامی وشیلاتی اقدام کرد، باید کشت محصولات پوششی، پشتیبان و باد شکن نیز پیش بینی شود.
نبی عامری افزود: الگوی کشت مبتنی بر کشاورزی قراردادی، تضمین کننده کشاورزی اقتصادی است و دغدغه کشاورزان ناشی از فروش محصولات تولیدی خود را به حداقل خواهد رساند.

انتهای پیام

captcha