لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبلیغ زکات
کد خبر: 3781557
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبلیغ زکات

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید از فرصت صداوسیما، فضای مجازی و اصحاب رسانه در امر تبلیغ معارف دینی زکات استفاده کنیم و نتایج و برکاتی که پرداخت زکات در زندگی مردم جاری می‌کند، به مردم اطلاع‌رسانی شود.

برکاتی که پرداخت زکات در زندگی مردم جاری می‌کند، به مردم اطلاع‌رسانی شود

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌ جمعه قزوین در جلسه شورای زکات استان قزوین که ظهر امروز، 25 دی ماه برگزار شد، با تأکید بر اینکه تبلیغ معارف دینی زکات در ترویج هر چه بیشتر زکات مؤثر است، اظهار کرد: مبلغانی که به‌منظور تبلیغ زکات اعزام می‌شوند، باید از معارف دینی زکات آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند مردم را از اهمیت این حوزه بیشتر آگاه کنند.
وی تصریح کرد: زکاتی که مردم پرداخت می‌کنند، حسنه است و خداوند می‌فرماید کسانی که کار حسنه انجام می‌دهند، پاداشی بیشتر از آن دریافت می‌کنند و این‌ها معارف دینی ما است که می‌باید با جدیت بیشتری در جامعه تبیین شود.
امام‌ جمعه قزوین افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید «کسی که زراعت آخرت را بخواهد به او برکت می‌دهیم، و بر محصولش می‌افزاییم، و آن‌ها که فقط کشت دنیا را می‌طلبند کمی از آن به آن‌ها می‌دهیم اما در آخرت هیچ نصیبی ندارند!».
وی ادامه داد: این وعده الهی است که اگر مردم شهرها ایمان آورده و به تقوا روی بیاورند، قطعاً برکاتی از آسمان و زمین برایشان می‌گشاییم و وعده الهی یقیناً محقق خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه بیان مسائل شرعی و فقهی بسیار مؤثر خواهد بود، عنوان کرد: در منابع دینی تأکید شده است که اگر شخصی خمس مال خود را پرداخت نکند، اعمال عبادی او دچار مشکل می‌شود و خداوند اعمال او را نمی‌پذیرد و اگر این مسائل فقهی و شرعی را مردم با جزئیات بدانند یقیناً اثر می‌پذیرند.
وی با بیان اینکه مبلغان باید مسائل اخروی درباره «مال» را برای مردم شرح دهند، تأکید کرد: خداوند درباره چگونگی جمع‌کردن و هزینه کردن مال سؤال می‌کند و این مهم نشان می‌دهد حلال و حرام بودن مال، تنها در جمع‌کردن نیست بلکه هزینه آن نیز باید موردتوجه باشد.
رئیس شورای زکات استان قزوین در ادامه بر شناسایی و استفاده از فرصت‌های تبلیغی تأکید و اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و طرح هجرت روستاها فرصت بسیار ارزنده‌ای هستند تا در امر تبلیغ زکات از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.
وی اظهار کرد: باید از فرصت صداوسیما، فضای مجازی و اصحاب رسانه در امر تبلیغ معارف دینی زکات استفاده کنیم و نتایج و برکاتی که پرداخت زکات در زندگی مردم جاری می‌کند، به مردم اطلاع‌رسانی شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان ارائه گزارش دقیق و جامع از میزان جمع‌آوری و موارد مصرف زکات را ضروری دانست و تأکید کرد این گزارش هر فصل تهیه و به اطلاع مردم برسد.
انتهای پیام

captcha