خوش‌خدمتی برای امیرالمؤمنین(ع) با هنر شعر
کد خبر: 3787996
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
آیت‌الله صدیقی مطرح کرد؛

خوش‌خدمتی برای امیرالمؤمنین(ع) با هنر شعر

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره غدیر خطاب به شاعران، گفت: برای حضرت امیرالمؤمنین(ع) خوش‌خدمتی کنید، باید با همه وجود تلاش کنید تا بتوانیم این دردانه هستی را از مظلومیت رها کنیم.

با هنر شعر برای حضرت امیرالمؤمنین(ع) خوش‌خدمتی کنید

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی غدیر، آیت‌الله صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، 16 بهمن‌ماه با حضور در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری این جشنواره خواستار استفاده تمام و کمال از همه ظرفیت دستگاه‌ها و متولیان هنر شعر و ادبیات کشور برای تولید آثار فاخر و جهانی درباره موضوعات بسیار مهم غدیر و حضرت امیرالمؤمنین(ع) شد.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: باید زبان هنر را در سیره و زندگی اهل بیت(ع) جست‌وجو کنیم.
وی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و تبریک ایام فرخنده دهه فجر، بیان کرد: حضرت زهرا(س) با استفاده از هنر خطبه‌های بسیار زیبای خود را ارائه داده‌اند و خطبه فدکیه و سایر خطبه‌های خود را به اقتضای زمان و مکان ایراد فرموده‌اند و این گفتار از نظر فنی و هنری بسیار هنرمندانه بیان شده است.
آیت‌الله صدیقی ادامه داد: ایشان انعقاد فرمایشات خود را با هنرمندی و مدبرانه در خطبه‌ها منتقل کرده‌اند و این نشان از اهمیت هنر و استفاده شایسته و بایسته از این توانمندی است. همان‌طور که قرآن آن‌چنان هنرمندانه بیان شده است که هرگز کهنگی نداشته و نخواهد داشت و تنها مجموعه‌ای که هیچ ناهماهنگی ندارد، قرآن کریم است؛ چون هنر است، آهنگ است و زیبا و این است که همیشه تازگی دارد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب برای هنر شعر، حساب خاصی باز کرده‌اند و معتقد هستند که برای ارتقای فرهنگ باید از زبان هنر استفاده کامل کرد و لذا با اهمیت فراوان به این موضوع و اتخاذ تدابیر و هدایت‌های هوشمندانه باعث شکوفایی هنر به‌خصوص هنر شعر و ادبیات شده‌اند؛ به‌طوری‌که سالانه در دیدارهای شاعران عزیز کشورمان با ایشان در بیانات گو‌هربارشان این شکوفایی و توانمندی کاملاً مشهود است و شعر را جهت داده‌اند.
صدیقی با اشاره به ایام مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدایت و رهبری شخصیتی فاضل و خدامحور که تمام هستی، همت و تلاش ایشان جلب رضایت خدای متعال بود، اظهار کرد: بحمدالله همپای انقلاب، هنر انقلاب و هنر شعر هم رشد کرده است و امروز ما شاهد خلق آثار بسیار ارزنده‌ای در حوزه شعر هستیم.

با هنر شعر برای حضرت امیرالمؤمنین(ع) خوش‌خدمتی کنید
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: شاعران عزیز ما اشعارشان رشد بالایی داشته و از هر حیث غنی شده است و در طول 40 سال انقلاب همراه انقلاب جلو رفته است و از حوزه‌های دیگر عقب نیست.
وی گفت: شاعران ما باید سعی کنند با شمشیر هنر خود به میدان بیایند و برای مولای مظلوم‌شان بجنگند زیرا شماها زبان انقلاب و زبان مودت و محبت اهل بیت(ع) هستید و حتماً این هنر خود را قدر بدانید تا در مسیر خودش به‌کار گرفته شود.
صدیقی اظهار کرد: این جشنواره در طول دوره‌های گذشته بیش از 4700 اثر داخلی و خارجی داشته است و این هم یکی از برکات انقلاب اسلامی ماست. باید کاری کنید که همه عالم متوجه وجود مقدس حضرت امیرمؤمنان(ع) شوند و آموزه‌های آن انسان کامل را در زندگی روزانه خود به‌کار بگیرند. با تمام وجود و عاشقانه به میدان بیایید و تلاش کنید و یقین بدانید هر قدمی که در این راه برمی‌دارید مورد توجه حضرت حق و خود مولای متقیان علی(ع) خواهد بود.
وی گفت: برای حضرت امیرالمؤمنین(ع) خوش‌خدمتی کنید و باید با همه وجود تلاش کنید تا بتوانیم این دردانه هستی را از مظلومیت رها کنیم. این کار با یک فصل و یک سال پیش نمی‌رود باید همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای این رویداد بزرگ(جشنواره غدیر) به میدان بیاورید.
صدیقی با اشاره به خدمات خالصانه و عاشقانه فقیه عالیقدر، آیت‌الله خزعلی(ره)، بیان کرد: ایشان با تمام وجودش در میدان خدمت به غدیر و انقلاب بود و در این مسیر همه آبروی خود را هزینه کرد و به همین دلیل نهال غدیری که آن عزیز فرزانه با تأسیس این بنیاد کاشت امروز خدماتش جهانی شده است و تمامی بلاد را ان‌شاء‌الله طی خواهد کرد. امیدوارم از حضرت علی(ع) آبرو بگیرید و با هنر و توان خود برای ایشان قلم بزنید تا این مظلومیت گذشته را جبران کنید.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سردار جوجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ - ۰۲:۴۶
0
0
بروید سراغ دیوان شهریار
captcha