تکیه به قدرت و بی‌توجهی به خواسته ملت عامل سقوط شاه بود
کد خبر: 3788026
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
مولوی عبدالحمید:

تکیه به قدرت و بی‌توجهی به خواسته ملت عامل سقوط شاه بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تکیه به قدرت‌های ظاهری، گسترش ظلم و فساد، و بی‌توجهی به قدرت پروردگار و خواسته‌های مردم را می‌توان مهم‌ترین عوامل سقوط رژیم پهلوی دانست.

تکیه به قدرت و بی‌توجهی به خواسته ملت عامل سقوط شاه بودبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 22 بهمن ماه در جمع طلاب دارالعلوم اهل سنت، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، تحول بزرگی بود که صدایش در تمام دنیا پیچید.
وی ادامه داد: این یک واقعیت است که دنیای مادی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که ملت ایران بتواند در مقابل یک ارتش قدرتمند و کاملاً مسلح که تمام قدرت‌ها از آن حمایت می‌کردند، به پیروزی برسد و پایه‌های چنین حکومتی را بلرزاند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: رژیم حاکم آن زمان تصور نمی‌کرد در مقابل خواسته ملت شکست بخورد، زیرا به اسباب و قدرت‌های ظاهری متکی بود و خودش را مسلط و قوی می‌دانست. شاه تصورش را هم نمی‌کرد که به این آسانی کشور را رها کند.
وی افزود: تکیه به قدرت‌های ظاهری، گسترش ظلم و فساد و بی‌توجهی به قدرت پروردگار و خواسته‌های مردم را می‌توان مهم‌ترین عوامل سقوط رژیم پهلوی دانست.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: رژیم طاغوت فقط به حمایت قدرت‌های منطقه دلگرم بود، اما قدرت خدا را نمی‌دید و از قهر خدا و خشم ملت غافل بود. این رژیم به ظلم، بی‌عدالتی، گناه و فسادی که دولتمردان آن زمان به آن گرفتار بودند بی‌اعتنا بود و به نارضایتی‌هایی که این بی‌عدالتی‌ها برای مردم به‌وجود آورده بودند، توجهی نداشت.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: شاه از این موضوع غافل بود که اگر خداوند متعال توجه و حمایتش را از بنده‌ای بردارد، هیچ‌کدام از قدرت‌های شرق و غرب نمی‌توانند از او حمایت و نگهداری کنند. او غافل از این بود که عزت و ذلت و حکومت و تمام انقلاب‌ها در دست الله تعالی است و الله تعالی هرکسی را که بخواهد از کرسی قدرت به پایین کشیده و کسی را که بخواهد بر سر قدرت می‌آورد.
وی بیان کرد: شاه ملتش را ندید، به خواسته‌هایش توجه نکرد و قدر نعمت‌هایی را که الله تعالی در اختیارش گذاشته بود ندانست؛ لذا الله تعالی اقشار مختلف ملت را علیه این رژیم که الله را فراموش کرده و گرفتار تکبر و غفلت شده بود، بلند کرده و آن را سرنگون کرد و ضعفاء و کسانی را هیچ قدرت مادی در اختیار نداشتند و به الله تعالی تکیه کرده بودند، به قیادت امام راحل به پیروزی رساند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۳:۳۶
0
0
زنده باد مولانا عبدالحمید
captcha