حضور بانوان اردبیلی در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزایش یافته است
کد خبر: 3793596
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

حضور بانوان اردبیلی در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزایش یافته است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به افزایش حضور بانوان اردبیلی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی، اقتصادی، کسب و کار و به‌خصوص پست‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: اگر توانمندی بانوان به منصه ظهور برسد، این قشر می‌توانند جایگاه شغلی خود را بیش از پیش ارتقا دهند.

حضور بانوان اردبیلی در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزایش یافته استبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روز گذشته، ششم اسفندماه در جشن میلاد حضرت زهرا(س) در شهرستان نیر افزود: سه مدیرکل، هشت معاون مدیرکل، یک شهردار، ۲ معاون فرماندار و ۴۰ رئیس شهرستان، ۳۹ دهیار، بیش از ۲۰ معاون اداره و ۳۰ کارشناس مسئول از قشر بانوان در مناطق مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بانوان ۳۷ درصد شاغلان ادارات استان را تشکیل می‌دهند، گفت: اگر توانمندی بانوان به منصه ظهور برسد، این قشر می‌توانند جایگاه شغلی خود را بیش از پیش ارتقا دهند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: بانوان استان در نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته اند گام‌های بلندی برای ارتقای سواد بردارند طوری که در سال‌های ۹۶ تا ۹۷، ۵۲ نفر از بانوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و ۴۴ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه محقق شده و ۸۰ نفر نیز اساتید دانشگاه علوم پزشکی هستند.
وی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در دانشگاه آزاد اسلامی، ۶ هزار دانشجو در دانشگاه محقق و بیش از ۲ هزار نفر دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی استان را تشکیل داده‌اند.
محمدلو همچنین با بیان اینکه امروز بانوان باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ و مؤثری داشته باشند، بیان کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و این بدان معنی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین با اشاره به حضور فرهنگی بانوان نیز گفت: در حوزه فرهنگ و هنر ۲۴ مورد از صاحبان مؤسسات فرهنگی، ۱۸ مورد از مدیران آموزشگاه‌های هنری و ۱۴ مورد از صاحبان امتیاز مطبوعات استان را زنان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: همچنین ۱۲۰ بانوی نویسنده، ۵۱ فعال حوزه عکاسی و سینما و ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه هنر‌های تجسمی از بانوان استان می‌باشند.
محمدلو اظهار کرد: در حوزه کسب و کار نیز مدیران زن صاحب مشاغل در استان روند افزایشی داشته و در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد اشتغال در این بخش‌ها به بانوان اختصاص دارد.
وی گفت: ۵۴ واحد صنعتی تحت مدیریت زنان در حوزه تولید لوازم خانگی، پوشاک، گیاهان دارویی، مصنوعات چرمی و مواد غذایی فعال بوده و حدود ۲۰۰ تعاونی زنان نیز در زمینه صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و زینتی و ۵۹ صندوق تعاونی اعتبارات خرد زنان روستایی دایر می‌باشد.
انتهای پیام

captcha