الگوی مصرف را از سیره علوی بیاموزیم
کد خبر: 3793791
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
آیت‌الله صدیقی:

الگوی مصرف را از سیره علوی بیاموزیم

گروه فرهنگی ــ دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با ذکر این مطلب که الگوی مصرف و تولید داخل را از پایه‌های سیره علوی دانست و گفت: امام علی(ع) مرد تولید و اشتغال بود.

آیت الله صدیقیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز چهارشنبه، هشتم اسفندماه در مراسم افتتتاحیه دهمین همایش بین‌المللی «سیره علوی» که با رویکرد «امام علی(ع)، اقتصاد و جامعه» به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امام علی(ع) قانون زندگی، صراط حق، چشمه عشق به خدا و خلق خداست.
وی با ذکر این مطلب که امام علی(ع) مرگ ندارد بلکه چشمه‌ای است که انسان را به چشمه نامی را هدایت می‌کند، ادامه داد: اقتصاد از دیدگاه قرآن از پایه‌های ضروری زندگی بشر است.
آیت‌الله صدیقی با تأکید بر این‌که خداوند اقتصاد را قوام زندگی می‌داند، ادامه داد: فقر انسان را زمین‌گیر می‌کند و انسان قدرت پرش ندارد.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با ذکر این مطلب که اقتصاد لیبرالی هدف ندارد اما اقتصاد در اسلام هدف دارد، ادامه داد: تأکید اسلام بر اتحاد مسلمانان در عرصه اقتصاد است.
امام جمعه موقت تهران با ذکر این مطلب که زکات سازنده است و کسی که زکات می‌دهد به‌لحاظ معنوی بیشتر از زکات گیرنده بهره می‌برد، خاطرنشان کرد: زکات ترکیه نفس و رسیدن به کمال است.

امام علی(ع) مرد تولید و اشتغال  بود
وی ثروت را احسانی از جانب خدا دانست و یادآور شد: ثروت دنیوی مقدمه تأمین زندگی اخروی است.
آیت‌الله صدیقی با اشاره به این‌که لیبرالیسم، زندگی را در محدوده زندگی و مرگ به زندگی حیوانی تعریف کرده است، اضافه کرد: در حالی‌که انسان موجودی نامیرا است که برای رسیدن به کمال قدم برمی‌دارد.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید بر این‌که بیانات امام علی(ع) در عرفان در عبادت و در کار و تولید نظیر ندارد، یادآور شد: مولای متقیان امام علی(ع) مرد تولید بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که دستور مصرف درست و الگوی مصرف را از سیره علوی بیاموزیم‌ در زمینه مدیریت اسلامی نیز باید از سیره علوی و نامه‌های آن حضرت به حاکمان مناطق اسلامی بهره گرفت.
وی درخصوص مشکلات کاهش به ارزش پول کشور گفت: ما کار اقتصادی را باید به اهل فن و تخصص اقتصادی داد.

سیره علوی به تولید داخلی تأکید دارد
آیت‌الله صدیقی بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و با ذکر این مطلب که شرکت‌های دانش بنیان آینده روشنی را برای کشور نوید می‌دهد، ادامه داد: سیره علوی به تولید داخل تاکید دارد.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر جامع‌ترین منشور مدیریتی در سیره علوی را نامه ایشان به مالک اشتر دانست و گفت: اولین ماموریت امام علی(ع) به مالک اشتر خالی نبودن خزینه است.
امام جمعه موقت تهران بعد از داشتن پشتوانه اقتصادی مسئله دفاع را مهم‌ترین مسئله در مدیریت علوی دانست و گفت: مصداق توجه به مسائل دفاعی در جامعه امروز ساخت موشک و پهباد است.
وی فرهنگ و اخلاق و معنویت و نشاط را از دیگر تاکیدات امام علی(ع) در مدیریت اسلامی دانست و گفت: در سیره علوی باید شهرها را آباد و به سمت آبادانی حرکت کرد.
انتهای پیام

captcha