امدادرسانی به ۲۰۰ خانوار سیل‌زده سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3794432
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

امدادرسانی به ۲۰۰ خانوار سیل‌زده سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیرو‌های امدادگر استان به محض شروع بارندگی به حالت آماده‌باش درآمدند و تا این لحظه به بیش از ۲۰۰ خانوار، در قالب ۹۵۶ نفر آسیب‌دیده ناشی از بارندگی شدید، امداد‌رسانی شده است.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: بارندگی‌های شدید شب گذشته، منجر به بروز حوادث در برخی مناطق استان شد، به‌طوری که خانه‌های ناایمن مردم حاشیه شهرها، تخریب شدند.
وی ادامه داد: نیروهای امدادگر استان به محض شروع بارندگی به حالت آماده‌باش درآمدند و تا این لحظه به بیش از 200 خانوار، در قالب 956 نفر آسیب‌دیده ناشی از بارندگی شدید، امداد‌رسانی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در این مدت، ۸۰ تخته پتو، ۱۴ تخته موکت و ۶۸۶ کیلو گرم نایلون نیز بین افراد آسیب‌دیده زاهدان توزیع شد؛ همچنین برپایی هشت چادر امدادی از دیگر اقدامات نیرو‌های هلال احمر در مرکز استان است.
وی اظهار کرد: همچنین 40 دستگاه خودروی گرفتار سیلاب در دلگان (جنوب بلوچستان) رها‌سازی و 108 نفر آسیب‌دیده در این شهرستان امداد‌رسانی شدند. اتوبوس مسافربری در مسیر سرباز به چابهار در منطقه کشاری بخش مرکزی شهرستان سرباز نیز گرفتار سیلاب شد که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی و در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.
طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی استان، سامانه بارشی که روز گذشته وارد استان شده بود، امروز شنبه از جنوب شرق سیستان و بلوچستان خارج شده اما شرایط برای رگبار و بارش‌های پراکنده در این مناطق وجود دارد.

انتهای پیام

captcha