برگزاری مسابقات قرآنی «رهپویان ولایت» در زاهدان
کد خبر: 3803601
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

برگزاری مسابقات قرآنی «رهپویان ولایت» در زاهدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی «رهپویان ولایت» ویژه مددجویان تحت حمایت و کارکنان کمیته امداد، نیمه نخست اردیبهشت‌ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

علیرضا دهقان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی «رهپویان ولایت» ویژه مددجویان تحت حمایت و کارکنان کمیته امداد، نیمه نخست اردیبهشت‌ماه در زاهدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن کریم و اذان به رقابت می‌پردازند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای این مسابقات در مناطق 9 گانه استان شامل سیستان، زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، چابهار و راسک برگزار شد که برگزیدگان به مرحله استانی راه یافته و منتخبان این مرحله نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: یک‌هزار و ۸۱ مددجو در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کردند که ۹۰ نفر از این افراد به مرحله استانی راه یافتند.
دهقان اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، استفاده از آن به‌عنوان ابزار تربیتی جهت تقویت ایمان و معرفت دینی، پرورش روحیه تحقیق، تفکر و تدبر در قرآن و ایجاد محیط رقابت سالم در فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام

captcha