زنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان در زمینه کارآفرینی حمایت می‌شوند
کد خبر: 3805476
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

زنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان در زمینه کارآفرینی حمایت می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده این استان در اولویت است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، فاطمه فاضلی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده این استان در اولویت است.
وی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های کشور در راستای مدیریت بحران سیل اخیر، معاونت زنان ریاست جمهوری در زمینه کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار طرح‌هایی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌کند که در حال حاضر اعتبارات آن‌ها تأمین شده و در تلاش هستیم به‌زودی این طرح‌ها را در مناطق سیل‌زده استان اجرا کنیم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه ورود سیلاب کشور افغانستان به مناطق سیستان منجر به آسیب به روستاهای داشک، علی نمرودی و آبیل در شهرستان هیرمند و تخلیه آنان شده است، ادامه داد: نیازمند توجه جدی به زنان این مناطق به‌ویژه زنان سرپرست خانوار هستیم.
وی افزود: خوشبختانه روستاها تخلیه شده‌اند اما توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین سیل‌زده که متحمل خسارت‌های شدید شده‌اند با تدابیر ویژه‌ای که در نظر گرفته شده را پیگیری خواهیم کرد.
فاضلی اظهار کرد: در قالب این طرح‌ها دسترسی به آموزش مهارت‌های تخصصی، تأمین، تجهیز منابع و بازاریابی کالاها به‌عنوان زنجیره‌ای به هم پیوسته برای زنان کارآفرین پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

captcha