35 درصد تالاب هامون آبگیری شد
کد خبر: 3806959
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

35 درصد تالاب هامون آبگیری شد

گروه اجتماعی- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر به‌علاوه افزایش حجم آورد رودخانه هیرمند از طریق فراه رود، موجب شده تا 35 درصد تالاب بین‌المللی هامون آبگیری شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق مختلف سیستان، گفت: بارندگی‌های اخیر به‌علاوه افزایش حجم آورد رودخانه هیرمند از طریق فراه رود، موجب شده تا 35 درصد تالاب بین‌المللی هامون آبگیری شود.
وی ادامه داد: با اقداماتی که از ماه‌ها قبل انجام شده، اکثر کانون‌های ریزگرد دریاچه هامون آبیاری شده و کشور همسایه نیز در راستای آبگیری کانون‌های گرد و غبار تالاب همکاری لازم را داشته است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام آمادگی جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغان، بیان کرد: بر اساس آموزه های دینی به اصل «اول همسایه، سپس خانه» اعتقاد داریم و علاقمندیم در صورت نیاز به سیل زدگان کشور همسایه نیز کمک رسانی کنیم.
وی اظهار کرد: همراهی و همدلی خوبی در دو سوی مرز وجود دارد و قطعا مردم سیستان نیز همان‌گونه که تاکنون به هم نوعانشان در کشور همسایه توجه داشته‌اند از این به بعد هم این رویه را ادامه خواهند داد.
موهبتی با بیان اینکه در جریان سیلاب اخیر دستگاه‌های مربوطه، نیروهای نظامی و انتظامی با روحیه جهادی و انقلابی پای کار بودند، افزود: در بعضی روزها حتی تا 300 دستگاه ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی به منظور آمادگی و جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب مشغول به کار بودند.
استاندار بیان کرد: باید اصلاح هندسی مسیرهای رودخانه انجام و نقاط آسیب پذیر شناسایی شود ضمن اینکه تحکیم بنای رودخانه‌ها و رفع تصرف از تمام رودخانه‌های سیستان و بلوچستان نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام

captcha