طرح «هر مسجد، یک خانه»؛ گامی مهم در کمک به سیل‌زدگان
کد خبر: 3810448
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

طرح «هر مسجد، یک خانه»؛ گامی مهم در کمک به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طرح «هر مسجد، یک خانه» که در آن هر مسجد در بازسازی و نوسازی یک واحد مسکونی مشارکت کرده و هر کسبه و تاجر هم در تأمین ‏یک یا چند قلم کالا سهیم می‌شود، گامی مهم در کمک به سیل‌زدگان کشور است.

علی‌اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طرح «هر مسجد، یک خانه» که در آن هر مسجد در بازسازی و نوسازی یک واحد مسکونی مشارکت کرده و هر کسبه و تاجر هم در تأمین ‏یک یا چند قلم کالا سهیم می‌شود، گامی مهم در کمک به سیل‌زدگان کشور است.
وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر شاهد خسارت به منازل مسکونی و وسایل زندگی مردم بودیم، افزود: طرح «هر مسجد، یک خانه» در قالب جهاد همبستگی ملی بیانگر انسجام و روحیه اتحاد قوی ملی در جامعه است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان ادامه داد: در قالب این طرح تاکنون سهمیه ساخت 450 خانه و تعمیر کلی و اساسی600 خانه دیگر بر‌عهده استان سیستان و بلوچستان واگذار شده است.
وی کمک به دولت برای جبران خسارت ناشی از سیل را یکی دیگر از اقدامات بسیج و سپاه دانست و افزود: از آنجایی که میزان ‏خسارت‌ها بالا بوده و توان دولت محدود است، با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن برای ‏معلولان و محرومان اقدام به ساخت خانه کرده‌ایم.
جعفری بیان کرد: آن دسته از کسبه و اصناف که توانایی مالی برای امدادرسانی ندارند می‌توانند به صورت گروه‌های چندنفره در این امر مشارکت داشته باشند؛ همچنین از آنجایی که مساجد هم توان مالی ندارند، می‌توانند هر مسجد به صورت معین در این طرح اقدام به ساخت خانه برای مردم در مناطق سیل‌زده کنند.

انتهای پیام

captcha