مقاومت مردم خرمشهر، الگوی جنبش‌های مبارز منطقه است
کد خبر: 3814348
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

مقاومت مردم خرمشهر، الگوی جنبش‌های مبارز منطقه است

گروه سیاست اقتصاد _ امام جمعه زاهدان گفت: مقاومت جانانه مردم خرمشهر در آن روزهای سخت، امروز به الگوی جنبش‌های مبارز منطقه همچون حزب‌الله و جهاد گران عراقی و فلسطینی و سوری تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، سوم خردادماه گفت: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، به نام روز مقاومت نامگذاری شده است؛ روزی که مقاومت مردم این شهر و رزمندگان اسلام به ثمر رسید و خرمشهر از چنگال رژیم بعثی آزاد شد.
وی ادامه داد: دشمن مقابل ما، دشمنی بی‌رحم و تا بن دندان مسلح بود؛ دشمنی که بدون پروا از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کرد و بمب روی سر زن و کودک بی‌گناه می‌ریخت، اما با وجود اینکه از سوی ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد، مغلوب ایمان و مقاومت ملت ایران شد.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: مقاومت جانانه مردم خرمشهر در آن روزهای سخت، امروز به الگوی جنبش‌های مبارز منطقه همچون حزب‌الله و جهاد گران عراقی و فلسطینی و سوری تبدیل شده است.
وی افزود: خرمشهر در آغازین سال‌های جنگ به میدانی برای قدرت‌نمایی استکبار در برابر نسل اول و دوم انقلاب تبدیل‌ شده بود؛ نخستین شکست استکبار در برابر انقلاب اسلامی مردم ایران را می‌توان در خرمشهر دانست. شکست مفتضحانه‌ای برای ارتش بعث و حامیان آن‌که معادلات شش سال دیگر جنگ تحمیلی را تغییر داد.
محامی بیان کرد: روح مقاومت و مجاهدت ملت غیور و بزرگ ایران بود که باعث دستیابی به چنین پیروزی بزرگی شد. امروز هم لازم است این روحیه بازپروری شود، چرا که ما برای پیشرفت، رفاه و سازندگی و همچنین دستیابی به اهداف، آرمان‌های انقلاب و داشتن امنیت ملی به چنین روحیه‌ای نیاز داریم.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، عنوان کرد: شب‌های قدر فرصتی برای بهره ‌بردن از برکات و فیوضات معنوی ماه مهمانی پروردگار است. کسی که خود را از برکات این شب‌ها محروم کند، دچار خسران شده است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: اولین مسأله که در تقدیر امشب باید توجه داشته باشیم این است که ما جزء کدام صف قرار می‌گیریم، آیا تقدیر ما قرار گرفتن در جبهه حضرت مهدی (عج) یا خدای ناکرده قرار گرفتن در جبهه باطل است.

انتهای پیام

captcha