غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۰ برابر حد مجاز رسید
کد خبر: 3818196
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

گروه اجتماعی ــ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با شدت گرفتن سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان، غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۴۳۷ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۹.۵ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با شدت گرفتن سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان، غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۴۳۷ میکرو‌گرم بر متر مکعب معادل ۹.۵ برابر حد مجاز رسید.
وی افزود: بیشینه سرعت لحظه‌ای باد در زابل تا صبح امروز به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همچنان وزش باد در زابل ادامه دارد، اظهار کرد: وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به سه هزار متر کاهش داد.
حیدری تصریح کرد: در زهک نیز وزش باد شدید و گرد و خاک با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت میزان دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر را به هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.
وی با بیان اینکه بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: شدت وزش باد در نواحی شمال استان بیش از سایر نواحی برآورد می‌شود به طوری‌که انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
حیدری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از امروز تا چند روز آینده دمای هوای نواحی شمال سیستان و بلوچستان سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش یابد.

انتهای پیام

captcha