اجرای طرح «مثلث توسعه اقتصادی زنان» در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3818401
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸

اجرای طرح «مثلث توسعه اقتصادی زنان» در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی زنان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور توانمندسازی زنان به‌خصوص در جوامع روستایی اجرا می‌شود و دستگاه‌های اجرایی مکلفند یکی از اضلاع مهم این طرح را تشکیل دهند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، پنجمین نشست پارلمان مشورتی زنان استان سیستان‌وبلوچستان شب گذشته، 20 خردادماه با حضور اعضا در اداره‌کل راه آهن جنوب شرق(زاهدان) برگزار شد.
فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: این پارلمان با هدف بررسی چالش‌های پیش‌روی زنان در حوزه اقتصادی و وضعیت توانمندسازی آنان در این حوزه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و توجه به نیروهای بالقوه این بخش از جامعه، عاملی است که می‌تواند در توسعه پایدار در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش‌آفرین باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: همه در ایجاد تعادل بین نقش‌های مختلف زنان در حوزه‌های اجتماعی‌ و فردی مسئولیت داریم و هدف ما به حداقل رساندن آسیب‌های زنان در سطوح خانواده و اجتماع است.
وی اظهار کرد: اگر جامعه‎ای بخواهد پیشرفت کند ناگزیر است از فعالیت‌های اجتماعی زنان استقبال کند و دین اسلام هم در این مورد شاخصه‎هایی را ذکر کرده که آن عرصه حیاتی زنان به خطر نیفتد.
فاضلی از اجرای مثلث توسعه اقتصادی زنان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این طرح به‌منظور توانمندسازی زنان به‌خصوص در جوامع روستایی اجرا می‌شود و دستگاه‌های اجرایی مکلفند یکی از اضلاع مهم این طرح را تشکیل دهند؛ در کنار آن انجمن‌های مردم نهاد و تسهیل‌گران اجتماعی و جامعه مدنی نیز نقش مهمی را عهده‌دار خواهند شد.
وی بیان کرد: طرح مثلث اقتصادی توسعه زنان به صورت پایلوت در روستای گردشگری سنگان آغاز شده و طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی در حوزه زنان مورد بررسی قرار گرفته شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: باید برای تشویق سرمایه‌گذاران بومی به سرمایه‌گذاری در روستاهایی که ظرفیت‌های ویژه دارند، تمام تلاشمان را به‌کار گیریم و در صورت تقویت اقتصاد بومی می‌توان زنان سرپرست خانوار را علاوه بر آموزش در دنیای تجارت نیز شریک کرد.
فاضلی با بیان اینکه مشارکت زنان در همه عرصه‌ها بعد از پیروزی انقلاب افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: جامعه‌ای که زنان نتوانند نقش اجتماعی و اقتصادی خود را بیابند از تمامی توانایی‌های خود بهره‌گیری نکرده است.

انتهای پیام

captcha