واگذاری بناها به بخش خصوصی، حوزه گردشگری را فعال‌تر می‌کند
کد خبر: 3818703
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

واگذاری بناها به بخش خصوصی، حوزه گردشگری را فعال‌تر می‌کند

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه رونق گردشگری می‌تواند مشکل ارزآوری را رفع کند، افزود: تمام بناهای تاریخی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا بتوان آن‌ها را برای جذب گردشگر فعال‌تر کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شب گذشته، 21 خردادماه در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری استان که در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری به دلیل ظرفیت اشتغالزایی، به‌صورت جدی مورد توجه دولت است؛ نمونه این توجه را می‌توان در اجرای طرح‌های بوم‌گردی در دورترین نقاط كشور و تولید صنایع دستی كه مورد توجه دیگر كشورهاست، یافت.
وی با بیان اینکه كشور به دلیل وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریكا در یک برهه زمانی سخت به سر می‌برد، افزود: هرچند جنگ اقتصادی با وضع تحریم‌های جدید باعث فشار بر مردم شده ولی در بخش گردشگری شرایط بهتری ایجاد كرده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: تحریم‌ها با تمام سختی‌هایی كه ایجاد كرده‌اند، باعث رونق گردشگری و حضور بیشتر گردشگران خارجی در كشور شده كه همین موضوع ضمن ارزآوری، می‌تواند باعث شناخت بیشتر از نیات خیرخواهانه ایران و كینه‌ورزی‌های دشمنان انقلاب شود.
مونسان اظهار کرد: بوم‌گردی‌ها ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر هستند و همواره مورد توجه قرار دارد، به‌طوری که بومگردی‌های کشور از ۴۰۰ واحد به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد رسیده‌اند و استقبال گردشگران خارجی نیز از این واحدهای اقامتی خوب بوده است.
وی افزود: گردشگری در دنیا صنعت سوم محسوب می‌شود؛ اگر مشکلات زیرساختی این حوزه رفع شود، می‌تواند به صنعتی پرسود و ارزآور تبدیل شود که در شرایط تحریم می‌تواند بسیار مشکل‌گشا باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: تمام بناهای تاریخی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا بتوان آن‌ها را برای جذب گردشگر فعال‌تر کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه پرداختن به حوزه گردشگری می‌تواند مشکل بیکاری را تا حد زیادی رفع کند، گفت: هر شغل در حوزه گردشگری با کمتر از ۷۰ میلیون تومان ایجاد می‌شود و می‌توان با کمترین اعتبار و سرمایه در این حوزه شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام

captcha