آینده گردشگری سیستان و بلوچستان درخشان است
کد خبر: 3819836
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

آینده گردشگری سیستان و بلوچستان درخشان است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این استان از جمله نقاطی است که از شمال تا جنوب، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است و در صورت ایجاد زیرساخت‌ها، می‌توان آینده درخشانی برای آن متصور شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان امروز، 26 خردادماه در جمع اصحاب رسانه گفت: صنعت گردشگری، صنعتی سودآور است، به‌طوری که می‌توان ادعا کرد سود حاصل از توسعه صنعت گردشگری بیش از کشاورزی و سایر صنایع است.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری موجب تولید ثروت و رونق اقتصادی می‌شود، به‌خصوص در شرایط اقلیمی کشور و استان که خشک بوده و نمی‌توان چندان روی کشاورزی حساب باز کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: سیستان و بلوچستان از جمله نقاطی است که از شمال تا جنوب، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است و در صورت ایجاد زیرساخت‌ها، می‌توان آینده درخشانی برای آن متصور شد.
وی افزود: سرمايه و كالای قابل عرضه در صنعت گردشگری، طبيعت و تاريخ منطقه است كه با كمترين هزينه، كالا در اين بخش قابل عرضه است و اين كار باعث سود آوری بيشتر اين بخش شده است.
جلالزایی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به چابهار، بازدیدها و نشست‌های مختلفی صورت گرفت که رضایت فعالان گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و دستاوردهای خوبی از جمله توسعه صنعت گردشگری به لحاظ سرمایه‌گذاری در چابهار، کنارک و درک را به همراه داشت.
وی افزود: توسعه سواحل مکران از مباحث جدی است که هم مقام معظم رهبری و هم مسئولان و دولتمردان به آن اهتمام می‌ورزند؛ سواحل مکران از جمله پروژه‌هایی است که توجه و نگاه بسیار مثبتی به آن معطوف شده و می‌تواند اقدامات خوبی را توسط دولت و بخش خصوصی به همراه داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های سالجاری که در دستور کار قرار گرفته، پیگیری برای برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند است تا بتوانیم آن را با یک هدف کاملاً مشخص در جهت توسعه گردشگری و شاخص‌ها و زیرساخت‌های لازم برگزار کنیم.

انتهای پیام

captcha