شعار، شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند
کد خبر: 3820362
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

شعار، شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل گفت: شعار، آفتی است که شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند؛ گاهی می‌خواهیم فلسفی یا روشنفکرانه شعر بگوییم که با جریانات فکری و ذهنی ما متفاوت است و به همین خاطر شعر ما از حوزه‌ «شعار» سر درمی‌آورد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، هشتمین نشست انجمن ادبی شعر سیستان امروز، سه‌شنبه، 28 خردادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
عباس باقری، شاعر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل در این نشست بیان کرد: آنچه که از درون شما خیزش نامعلومی دارد «شعر» است؛ در یک لحظه یک حس زیبا شما را فرامی‌گیرد و این لحظه‌ای است که شعر متولد می‌شود و این همان شاعرانه سرودن است که مخاطب نیز آن را می‌پسندد.
این کارشناس انجمن ادبی شعر سیستان ادامه داد: شعر باید از درون خود شما باشد، نه اینکه شما را به تفکری منسوب کند، زیرا در این صورت دیگر قدرت جادویی خود را در جذب مخاطب از دست می‌دهد.
وی اظهار کرد: شعار، آفتی است که شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند؛ گاهی می‌خواهیم فلسفی یا روشنفکرانه شعر بگوییم، که با جریانات فکری و ذهنی ما متفاوت است و به همین خاطر شعر ما از حوزه‌ «شعار» سر درمی‌آورد زیرا واژه‌ها، واژه‌های ما نیستند؛ با آن‌ها زندگی نکرده‌ایم و حس و حال ما را بیان نمی‌کند که نتیجه آن راضی نکردن مخاطب است.
باقری افزود: واژگانی انتخاب کنید که در راستای فهم شما از زندگی است؛ گاهی یک واژه‌ ساده می‌تواند «آفرینشگر» و «خلاق» باشد که این کار ممکن است از هزاران واژه‌ فیلسوفانه برنیاید.
پس از سخنان باقری اعضای انجمن ادبی اثرخوانی کردند و به نقد آثار دوستان خود پرداختند و در ادامه یکی از اعضای شاهنامه‌خوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حاضران نقالی کرد.

شعار، آفتی است که شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند

شعار، آفتی است که شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند

شعار، آفتی است که شاعر را از شاعرانگی دور می‌کند

انتهای پیام

captcha