22 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر چتر حمایتی کمیته امداد است
کد خبر: 3820705
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

22 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر چتر حمایتی کمیته امداد است

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد 156 هزار و 913 خانوار، برابر 36 هزار و 326 نفر از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که این آمار 22 درصد خانوارهای کل استان را در بر می‌گیرد.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: در حال حاضر تعداد 156 هزار و 913 خانوار، برابر 36 هزار و 326 نفر از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که این آمار 22 درصد خانوارهای کل استان را در بر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد این جمعیت به تازگی اضافه شده‌اند، افزود: خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد زمانی که به مرحله خودکفایی می‌رسند، از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده و با خانواده‌های جدید جایگزین می‌شوند.
عبادی توانمندسازی و خودکفایی مددجویان را از اهداف مهم این نهاد مردمی دانست و ادامه داد: تلاش داریم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، پرداخت تسهیلات و حمایت از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آن‌ها فرصت شغلی ایجاد کنیم؛ رویکرد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد بر اساس کاهش متقاضیان و ایجاد اشتغال و استقلال این افراد است.
مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: اشتغال و خودکفایی بالاترین هدف ما در کمیته امداد است و مسکن و خدمات حمایتی در مرحله بعد قرار دارد.

انتهای پیام

captcha