وحدت و بصیرت؛ دو مؤلفه توفیق امت اسلامی
کد خبر: 3821204
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

وحدت و بصیرت؛ دو مؤلفه توفیق امت اسلامی

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان گفت: وحدت و بصیرت، دو شاخصه مهم است که چنانچه در میان امت اسلامی وجود داشته باشد، توفیق حاصل می‌شود و به هر میزان که کمرنگ‌تر شود، دست دشمن برای جنایت علیه اسلام بازتر می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان صبح امروز، یکم تیرماه در نشستی به‌مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع علمای اهل سنت استان، گفت: خداوند در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید «‌وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» یعنی همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید؛ مخاطب این آیه افرادی هستند که گناه مرتکب نشده و دنبال مال حرام نرفته باشند.
وی ادامه داد: کسانی که به‌دنبال نور و روشنایی هستند، هیچگاه ظلمت را تحمل نمی‌کنند؛ کسانی هم که در دین خود بصیرت دارند، هیچگاه اسیر تفکرات تفرقه‌انگیز و انحرافی که در تضاد کامل با دین است، نمی‌شوند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هر حلقومی که از آن ندای تفرقه خارج شود، حلقوم شیطان است؛ ایشان هر گونه گفتار یا کرداری که موجب تفرقه و شکاف در امت اسلامی شود را حرام اعلام کرده‌اند.
وی افزود: وحدت و بصیرت، دو شاخصه مهم است که چنانچه میان امت اسلامی وجود داشته باشد، توفیق حاصل می‌شود و به هر میزان که کمرنگ‌تر شود، دست دشمن برای جنایت علیه اسلام بازتر می‌شود.
موحدی‌راد اظهار کرد: کسانی که منفعت شخصی خود را در ایجاد تفرقه می‌دانند، باید بدانند که از امت اسلام خارج شده‌اند. انسان تفرقه‌انداز نمی‌تواند مؤمن و خداجو باشد؛ هر کس قصد ضربه‌زدن به وحدت اسلامی را دارد، یقین بدانید که مسلمان نیست.
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه همواره جهت عدالت و مخالف با تبعیض حرکت کرده است، افزود: در دستگاه قضایی، شیعه و سنی، یکی است؛ دستگاه قضایی متعلق به فرد، گروه یا مذهب خاصی نیست و هدفش تنها اجرای حکم الهی و تحقق عدالت است.
این مقام قضایی عنوان کرد: وقتی در کشور، اتحاد و همدلی وجود داشته باشد، فشارها و تحریم‌های دشمنان بی‌اثر خواهد بود، اما اگر به سمت تفرقه حرکت کنیم، این آغاز نابودی و ضعف خواهد بود.

انتهای پیام

captcha