مهم‌ترین شاخصه قوه قضائیه، مردم‌داری است
کد خبر: 3821205
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

مهم‌ترین شاخصه قوه قضائیه، مردم‌داری است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مهم‌ترین شاخصه قوه قضائیه، مردم‌داری است، بطوری که در بالاترین مقام قضایی تا پایین‌ترین رده آن، می‌توان این خصیصه نیک را شاهد بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، یکم تیرماه در دیدار با مقامات قضایی استان به‌مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: مهم‌ترین شاخصه قوه قضاییه، مردم‌داری است، بطوری که در بالاترین مقام قضایی تا پایین‌ترین رده آن، می‌توان این خصیصه نیک را شاهد بود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: هفته قوه قضاییه، فرصتی برای تجلی عملکرد دستگاه قضایی و مجال ارتباط بیشتر و خدمت مضاعف به مردم است.
وی بیان کرد: ما بر این عقیده هستیم که قوانین بشری، وحی منزل نیست و قابل اصلاح هستند، مگر قوانینی که تصریح قرآن کریم باشد، که در این‌صورت بی چون و چرا باید پذیرفت و در همه دوران‌ها هم قابل اجراست.
مولوی عبدالحمید با بیان اینکه حتی فتوای یک مجتهد و مرجع تقلید نیز در هر مذهبی قابل تغییر است، از قوای سه گانه درخواست کرد که درخصوص قوانینی که ناقص بوده و یا دیگر جواب نمی‌دهد، تجدید نظر و نسبت به اصلاح آنان اقدام شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.
وی اظهار کرد: همه جوامع بشری اجرای عدالت را خواستارند؛ پروردگار شرک و بت‌پرستی را شاید تحمل کند، اما ظلم به مردم را به هیچ عنوان تاب نمی‌آورد؛ در نظام دینی و اسلامی، عدالت جایگاه ویژه‌ای دارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: ما هیچ چیز جز عدالت نمی‌خواهیم و هیچ عبادتی بالاتر از اجرای عدالت نیست؛ اگر در جایی عدالت اجرا شود، این از حج و نماز نیز ثوابش بیشتر است.
این عالم اهل سنت بیان کرد: تا جایی که در قانون راه دارد، جانب مردم را باید بگیریم، آن‌هم در شرایط کنونی که کشور با مشکلاتی مانند تحریم و مشکلات اقتصادی روبه‌رو است و مردم در مضیقه هستند.

انتهای پیام

captcha