بسیج امکانات برای رهایی از اقتصاد تک‌محصولی
کد خبر: 3821948
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

بسیج امکانات برای رهایی از اقتصاد تک‌محصولی

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: در تلاشیم تا همه امکانات را جهت افزایش صادرات و رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت بسیج کنیم؛ اگر اقتصاد ما از حالت تک‌محصولی و وابستگی به نفت خارج شود، تحریم‌ها نمی‌تواند چندان اثرگذار باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری امروز‌ دوشنبه، 3 تیرماه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، گفت: مرز نعمت بزرگی است که باید با تدبیر، بهترین استفاده را از آن کرد؛ مرز میرجاوه نیز از اهمیت بالایی برای کشورمان برخوردار است.
وی با بیان اینکه باید به بهترین شکل از ظرفیت‌های مرز میرجاوه بهره برد، افزود: میزان صادرات کشور از طریق مرز میرجاوه در ماه‌های نخست امسال رشد چشمگیری داشته که نشان از ظرفیت بالای صادراتی ایران دارد.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: در تلاشیم تا همه امکانات را جهت افزایش صادرات و رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت بسیج کنیم؛ اگر اقتصاد ما از حالت تک محصولی و وابستگی به نفت خارج شود، تحریم‌ها نمی‌تواند چندان اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: برداشتن موانع در مسیر صادرات، کمک شایانی به بحث اشتغال در کشور می‌کند. از سوی دیگر همبستگی و هم پیوندی با اقتصاد کشورهای همسایه به بهبود شرایط اقتصادی طرفین و امنیت منطقه نیز کمک خواهد کرد.
نهاوندیان به آغاز عملیات ساخت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: به‌همت بخش خصوصی احداث منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه شروع شده و در نظر داریم این امر بر اساس برنامه زمان‌بندی شده به سرعت عملیاتی شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اتصال میرجاوه به خط ‌آهن از طریق پاکستان، باید مشکل تبدیل ریلی هرچه زودتر از سر راه برداشته شود، چون امکان قابل توجهی در تجارت ملی ایران با پاکستان از طریق میرجاوه وجود دارد.
به گزارش ایکنا، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، شرکت در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، نشست هم‌اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان، بازدید از حاشیه شهر زاهدان، حضور در کارگروه بازآفرینی شهری و همچنین سفر به شهرستان‌های کنارک و چابهار از جمله برنامه‌های سفر 2 روزه معاون اقتصادی رئیس جمهوری و هیئت همراه به استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

captcha