برپایی جشنواره مد و لباس ایرانی ـ اسلامی در زاهدان
کد خبر: 3822557
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

برپایی جشنواره مد و لباس ایرانی ـ اسلامی در زاهدان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت دهه کرامت، جشنواره مد و لباس با الگوی ایرانی ـ اسلامی در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: به‌مناسبت دهه کرامت، جشنواره مد و لباس با الگوی ایرانی ـ اسلامی در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که این جشنواره از 13 تیرماه آغاز به‌کار می‌کند، افزود: این جشنواره در سه محل موزه منطقه‌‎ای جنوب شرق، پارک علم و فناوری و تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان اجرا می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: جشنواره مد و لباس در سه رشته و توسط یک داور از تهران و دو داور از سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و تأکید بر الگوهای ایرانی ـ اسلامی محور این جشنواره خواهد بود.
وی اظهار کرد: لباس اقوام ایرانی ویژگی‌های خاصی دارد که فعالان حوزه مد و لباس کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است. رسانه‌ها نیز باید در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از لباس‌های بومی همکاری کنند.
مسگرانی با اشاره به اینکه هم‌اینک کارگروه مد و لباس در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: مجوز هزار کارگاه و دفتر طراحی و مزون را از تهران دریافت کرده‌ایم و به‌زودی این مجوزها از چابهار آغاز و در تمامی شهرهای مختلف استان صادر می‌شود.
این مقام مسئول افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بی‌نظیری در زمینه تولید لباس‌های بومی فاخر دارد اما در حوزه برندسازی ضعیف است که در این زمینه ضرورت دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌صورت جدی ورود و فعالان این حوزه را در استان تقویت کند.

انتهای پیام

captcha