نذر شادی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3825720
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

نذر شادی در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان به‌مناسبت دهه کرامت و در قالب طرح «نذر شادی» شادی‌هایشان را نذر اهل بیت(ع) می‌کنند.

نذر شادی در سیستان‌وبلوچستانحجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: مردم سیستان و بلوچستان به‌مناسبت دهه کرامت و در قالب طرح «نذر شادی» شادی‌هایشان را نذر اهل بیت(ع) می‌کنند.

وی ادامه داد: در طرح مردمی «نذر شادی»، هر کس در هر شغل و حرفه‌ای یا موقعیت اجتماعی که هست، برای شادی اهل بیت(ع) به مردم خدمت بی‌منت می‌کند؛ به‌عنوان مثال، یک راننده تاکسی به نیت شادی اهل بیت(ع) دو سرویس رایگان در روز می‌برد، اتحادیه خبازان نان رایگان می‌دهد و قنادی‌ها شیرینی با تخفیف در اختیار مردم می‌گذارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان با اشاره به اینکه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی در طرح نذر شادی مشارکت دارند، بیان کرد: هدف ما از اجرای این طرح، مشارکت دادن مردم و نشر و ترویج فرهنگ «خدمت‌رسانی مردم برای مردم» است.

وی افزود: همچنین برای کسانی که قصد مشارکت در این پویش را دارند چهار محور اصلی پیشنهاد شده است؛ تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، حمایت از بیماران خاص و میزبانی از زائر اولی‌های حرم حضرت فاطمه(س) و امام رضا(ع).

پودینه با تأکید بر اهمیت شاد کردن دل مؤمن در اسلام، اظهار کرد: متأسفانه به شادی در جامعه متدینین کمتر توجه شده است، در حالی‌که در روایات به هر دو مطلب «یفرحون لفرحنا» و «یحزنون لحزننا»؛ شادمانی در شادی اهل بیت(ع) و اندوه در حزن اهل بیت(ع) اشاره شده است.

انتهای پیام

captcha