فعالیت سه هزار خادمیار در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3825963
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

فعالیت سه هزار خادمیار در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: شبکه خادمیاران رضوی با ۳۰۰۰ عضو در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده که هر یک، در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و در قالب ۲۵ کانون تخصصی و موضوعی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

دادخدا خدایار، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی از نیمه دوم سال 96 در استان افتتاح شد و خدماتش را در چهار حوزه محرومیت‌زدایی، وقف و نذر، فرهنگی و شبکه خادم یاران متمرکز کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون در 20 شهرستان استان، کانون‌های خادم یاران آستان قدس تشکیل شده که مسئولان این کانون‌ها حکم رابط آستان در شهرستان‌ها را بر عهده دارند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان افزود: در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده شبکه خادمیاران رضوی با 3000 عضو در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده که هر یک، در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و در قالب 25 کانون تخصصی و موضوعی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

خدایار با بیان اینکه کانون خادمیاری حوزه سلامت استان رتبه اول کشوری را دارد، ادامه داد: از زمان تأسیس تاکنون یک‌صد هزار نفر را در زاهدان، حاشیه شهر و روستاهای استان ویزیت رایگان کرده‌ایم و همچنین داروی رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای تأسیس دفتر آستان قدس تاکنون 12 هزار زائراولی را به مشهد مقدس اعزام کرده‌ایم؛ این افراد هم شامل تازه مزدوجین، نوجوانان و هم محرومان بالای 35 سال می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان افزود: افرادی که در این دفتر همکاری می‌کنند، اغلب نیروی افتخاری هستند و حقوقی دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام

captcha