نماز جمعه بهترین تریبون انتقال پیام مردم به مسئولان است
کد خبر: 3827183
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

نماز جمعه بهترین تریبون انتقال پیام مردم به مسئولان است

گروه اجتماعی ــ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نماز جمعه بهترین تریبون انتقال پیام مردم به مسئولان است؛ تریبونی است که دغدغه‌های جامعه و حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رساند و می‌تواند پل ارتباطی میان دولت و ملت باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، شب گذشته، ۲۳ تیرماه در نشست شورای اداری با محوریت چهلمین سالگرد نماز جمعه در انقلاب، گفت: مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه، آگاهی‌بخشی به جامعه است که بحمدالله در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، این رسالت مهم به خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه بروز می‌کند، به دلیل آن است که مردم از حق و حقوق خود آگاه نیستند و برخی فرصت‌طلب نیز از این عدم آگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نماز جمعه بهترین تریبون انتقال پیام مردم به مسئولان است؛ تریبونی است که دغدغه‌های جامعه و حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رساند و می‌تواند پل ارتباطی میان دولت و ملت باشد.

موهبتی افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌ها می‌توانند با حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، از نزدیک مشکلات و مطالبات مردم را بشنوند و از سوی دیگر، خدمات و برنامه‌های خود را نیز به اطلاع مردم برسانند.

وی بیان کرد: هرچه بیشتر به متن جامعه برویم و با مردم ارتباط برقرار کنیم، فاصله میان ملت و مسئولان کمتر شده و نوعی وفاق و همدلی ایجاد می‌شود. این همان چیزی است که در شرایط تحریم بسیار به آن نیازمند هستیم.

استاندار در ادامه به فرهنگ‌سازی مصرف در جامعه به‌عنوان یک ضرورت اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی مصرف در جامعه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ صاحبان تریبون، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در حوزه برق اگر صرفه‌جویی نشود، صنعت و تولید تعطیل می‌شود و این مسئله ضربات جبران‌ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به اهمیت حمایت از تولید داخل اشاره و عنوان کرد: تمام دستگاه‌های دولتی سیستان و بلوچستان موظف هستند جهت حمایت از تولیدات داخل، نیازهای خودشان را از تولیدکنندگان این استان خریداری کنند. قابل قبول نیست که مدیران دستگاه‌های دولتی با وجود کالای تولیدی درون استان، نیاز خودشان را از سایر استان‌ها تأمین کنند.

انتهای پیام

captcha