ساخت نمازخانه مناسب در مدارس نوساز فراموش نشود
کد خبر: 3827480
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

ساخت نمازخانه مناسب در مدارس نوساز فراموش نشود

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز البرز با تأکید براینکه وضعیت نمازخانه مدارس تاثیر بسزایی در میزان جذب دانش‌آموزان به فریضه نماز و نمازخوانی دارد، گفت: ساخت نمازخانه مناسب در مدارس نوساز فراموش نشود.

ساخت نمازخانه مناسب در مدارس نوساز فراموش نشود

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه، مدارس نقش مهمی در آموزش علم به دانش‌آموزان دارند، اظهار کرد: آموزش تعالیم اسلامی نیز از وظایف مهم مدارس است.
این مسئول بیان کرد: باید از ظرفیت روحانیان در مدارس بهره‌گیری شود و آموزش و پروش باید از این ظرفیت برای آموزش تعالیم اسلامی به دانش‌آموزان استفاده کند.
وی گفت: باید آموزش و پرورش بیشتر به برپایی نماز جماعت در مدارس توجه و اهتمام داشته باشد و در این مسیر از کمک‌های مردمی استفاده کند.
موسوی بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس برکات بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین برکات آن تربیت انسان متعالی است.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز تأکید کرد: اگر نماز در مدارس جدی گرفته شود مشکلات اجتماعی کمتر می‌شود که امیدوارم به آن پرداخته شود.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید از ظرفیت خیران در بحث نماز بیشتر کمک بگیرد تا بتوان نمازخانه‌های مدارس را تجهیز کرده و دانش‌اموزان را در این زمینه ترغیب کرد.
این مسئول تاکید کرد: همچنین لازم است که در احداث مدارس جدید به موضوع ساخت نمازخانه‌های مناسب توجه جدی‌تری شود و این مهم فراموش نشود؛ چرا که مکان مناسب، روشنی و نور کافی، جذابیت و تمیزی، معطر بودن، وجود فرشی مناسب و زیبا قطعاً دانش‌آموزان را به نماز و نمازخانه بیشتر جذب می‌کند.
انتهای پیام

captcha