هیئات مذهبی بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی انقلابی است
کد خبر: 3828017
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

هیئات مذهبی بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی انقلابی است

گروه اجتماعی- مدیرکل تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی انقلابی فضای هیات مذهبی است، گفت: البته در این حوزه برخی ملاحظات هم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

فضای هیات مذهبی بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی انقلابی استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی کشور 26 تیرماه در نشست با اعضای شورای هیئات مذهبی استان که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی یزد برگزار شد، با بیان اینکه در مدیریت جدید سازمان نگاه خاصی نسبت به فعالیت‌های هیئات مذهبی وجود دارد اظهار کرد: وقت زیادی توسط مدیریت سازمان در قالب جلسات، نشست‌ها، سرکشی‌ها و دیدارها به هیات اختصاص داده می‌شود.

باباخانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به وسیله همین مجموعه هیات پیروز شد بیان کرد: شرط آنکه انقلاب اسلامی مسیر خود را درست ادامه دهد حفظ ارتباط با هیات مذهبی است.

وی با اشاره به وجود آمدن مسائل جدید از جمله انتقال مفاهیم و محتواهایی نظام و انقلاب به نسل جوان تصریح کرد: اگر ما نتوانیم این پرچم، مفاهیم و محتوا که تاکنون انقلاب اسلامی را در جهان پیش برده و در جهان زبانزد کرده است به نسل جوان منتقل کنیم از داخل تهی خواهیم شد.

باباخانی با بیان اینکه بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی انقلابی فضای هیات مذهبی است افزود: البته در این حوزه برخی ملاحظات هم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: قطعا ارتباط با نسل جوان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد خصوصا اینکه رسانه و فضای مجازی اکنون در بین همه فراگیر و اثرات بسیاری را داشته است.

باباخانی اضافه کرد: امروز نیروهای انقلابی، ارزشی و هیاتی ما در مراسم‌های مذهبی درگیر شبکه‌های اجتماعی شده و تمرکز و حال معنوی خود را در این مجالس از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه کار در این حوزه بسیار پیچیده است و نمی‌توان از روش‌های قبلی استفاده کرد افزود: همان سنت‌هایی که داشتیم فوق العاده است اما باید فکر کرد که چگونه می‌توان جوان را با تمام وجود جذب کرد.

سیدعلی فقیه‌زاده، رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 1800 هیئات مذهبی در استان گفت: از این تعداد 1500 هیئات در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت هیئات مذهبی استان تنها به ماه محرم و صفر خلاصه نمی‌شود افزود: هیئات مذهی استان یزد در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور فعال دارند.

فقیه زاده تصریح کرد: در بحث سیل که در ابتدای سال کشور را با مشکل روبرو کرد بالغ بر دو میلیارد تومان توسط هیئات مذهبی استان به مناطق سیل زده کمک ارسال شد.

انتهای پیام

captcha