۱۲ هزار ناظر امین انتخابات در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند
کد خبر: 3828271
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

۱۲ هزار ناظر امین انتخابات در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در کل استان ۱۲ هزار ناظر امین و فعال وجود دارد که از میان مردم به‌صورت داوطلبانه انتخاب شده‌اند و از طریق کمیسیون جذب و ارزیابی این تعداد برگزیده می‌شوند و در طول سال همکاری دارند.

شورای نگهبان؛ محافظ قانون اساسی کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، قنبر کریم‌نژاد، مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۸ تیرماه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به وظایف شورای نگهبان اظهار کرد: یکی از وظایف شورای نگهبان، نظارت بر قوانین و مقررات است و شورای نگهبان در راستای دفاع و صیانت از قوانین خود و کنترل آن به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی ادامه داد: نظام ما نظام جمهوری و اسلامی بوده و دین ما همراه سیاست است، پس باید از قانون اساسی صیانت کنیم و نهاد شورای نگهبان برای همین امر تشکیل یافته است.

کریم‌نژاد به وظیفه دیگر این نهاد اشاره کرد و افزود: تفسیر قانون اساسی که از سوی نمایندگان ملت تدوین می‌شود، تفسیر و نظارت آن توسط شورای نگهبان صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه نظام ما در مقایسه با نظام‌های دیگر دارای مشروعیت مذهبی، معنوی و دینی است، بیان کرد: قانون اساسی کشور ما هم وجهه جمهوریت داشته و هم وجهه اسلامیت دارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تأکید کرد: ما از دید اعتقادی و ملی خود معتقد هستیم که باید بسیار بیشتر از کشورهای دیگر حساسیت بیشتری نسبت به قانون اساسی کشور خود داشته باشیم و از آن حفظ و حراست کنیم.

وی گفت: در کل استان ۱۲ هزار ناظر امین و فعال وجود دارد که از میان مردم به‌صورت داوطلبانه انتخاب شده‌اند و از طریق کمیسیون جذب و ارزیابی این تعداد برگزیده می‌شوند و در طول سال همکاری دارند.

انتهای پیام

captcha