۷۰۰ هزار سیستان و بلوچستانی خدمات بهزیستی را دریافت می‌کنند
کد خبر: 3828382
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

۷۰۰ هزار سیستان و بلوچستانی خدمات بهزیستی را دریافت می‌کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر، ۵۰ هزار خانوار مستمری بگیر در سطح استان وجود دارد و در مجموع ۷۰۰ هزار نفر خدمات بهزیستی دریافت می‌کنند.

محمدرضا سراوانی، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: در حال حاضر، 50 هزار خانوار مستمری‌بگیر در سطح استان وجود دارد و در مجموع 700 هزار نفر خدمات بهزیستی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 35 پایگاه خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات سلامت اجتماعی در حوزه اجتماعی و حوزه پیشگیری، بیان کرد: پایگاه‌های خدماتی مکانی است که اهالی محله در آن جمع شده و علاوه بر آشنایی با حقوق شهروندی، در کارگاه‌های اعتیاد و نیز کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت داده می‌شوند؛ همچنین از دوره‌های مهارت‌آموزی نیز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص فاز دوم خدمات پیشگیرانه، اظهار کرد: در پیشگیری سطح دوم کار مداخله‌ای انجام می‌دهیم. به‌عنوان مثال با ایجاد اشتغال یا کمک به ازدواج تلاش می‌کنیم زمینه را برای رشد و پیشرفت هر چه بیشتر فرد مددجو فراهم کنیم.

سراوانی افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی سالیانه یک میلیارد تومان شهریه دانشگاه می‌پردازد و این کار را با افتخار انجام می‌دهد؛ چرا که باورمان این است که اگر مددجو تحصیل کرده و رشد کند، توانمندی او بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

captcha