برگزیدگان مرحله استانی مسابقات اوقاف خراسان‌جنوبی تجلیل شدند
کد خبر: 3828503
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

برگزیدگان مرحله استانی مسابقات اوقاف خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ افراد برگزیده چهل‌ودومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف خراسان‌جنوبی مشخص و طی مراسمی تجلیل شدند.

44 برگزیده مرحله استانی مسابقات اوقاف خراسان‌جنوبی تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، شب گذشته 28 تیرماه در آیین اختتامیه چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری اوقاف خراسان‌جنوبی، ضمن تشریح جایگاه قرآن کریم در سلامت خانواده و جامعه اظهار کرد: مسابقات قرآن، جریان‌سازی این کتاب دینی و نهادینه‌شدن فرهنگ قرآن در بطن جامعه است.

وی برگزاري مسابقات قرآنی در ميان اقشار مختلف را يكی از راه‌های ترويج و سرمايه‌گذاری برای بهره‌گيری از اين كتاب آسمانی دانست و بیان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به برکت خون پاک شهدا بهترین و با رونق‌ترین محافل در آن محافل قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به سخن امام خمینی (ره)، افزود: اگر جامعه مسلمانان دچار مشکل باشند، بدانید از قرآن فاصله گرفته‌اند و تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از معرفت قرآنی است.

بخشی‌پور تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبری باید قاریان و تلاوت کنندگان قرآن طوری عمل کنند که آنچه انقلاب بر آن انگشت گذاشته انجام شود و تمدن ایران اسلامی باید از ایران آغاز شود.

وی گفت: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان به میزبانی جامعه قرآنی و اداره اوقاف شهرستان فردوس و با حضور 257 نفر برای رقابت برگزار شد که این تعداد برگزیدگان مسابقات قرآنی 11 شهرستان استان بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مرحله اول مسابقات نیز 1096 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ کل، پنج و 10 جزء و مفاهیم به رقابت پرداختند که نفرات اول تا سوم این مسابقات در شهرستان‌ها به تعداد 257 نفر طی سه روز در خراسان‌جنوبی درمسابقات مرحله استانی به رقابت پرداختند.

بخشی‌پور با بیان اینکه در مجموع 5 داور کشوری و 7 داور استانی این دوره از مسابقات قرآن را قضاوت کردند، خاطرنشان کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات 44 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل مقام‌های اول تا سوم را کسب و تجلیل شدند.

وی با تأکید بر اینکه در مسابقات قرآن کریم برنده و بازنده نداریم بلکه هر فردی که در کنار قرآن باشد و خدمت به قرآن کرد برنده است، تصریح کرد: فردی که یا قرآن مأنوس باشد، هیچ وقت انسان فقیری نیست چرا که تمام وجودش با کتاب الهی عجین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزیدگان مرحه استانی در صورت کسب حد نصاب نمره به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یایند، یادآور شد: مرحله مقدماتی مرحله کشوری 15 تا 25 مردادماه در شهر قم و مرحله نهایی مرحله کشوری نیز طی روزهای دهم تا بیستم مهرماه و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha