اعلام تغییرات بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف
کد خبر: 3828592
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

اعلام تغییرات بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف

گروه مسابقات ــ مرحله کشوری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته طی دو مرحله مقدماتی و نهایی و در دو شهر مجزا برگزار شد، امسال با تغییراتی روبه‌روست و هر دو مرحله مقدماتی و نهایی در شهر قم و در قالب یک بسته مجزا برپا می‌شود.

اعلام تغییرات بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقافمرحله استانی آزمون معارفی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن 20 تیرماه 98 به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. آزمونی که حالا 9 هزار شرکت‌کننده آن منتظر اعلام نتایج هستند تا در صورت موفقیت با آمادگی بیشتری خود را برای حضور در مراحل بالاتر آماده کنند.
طی روزهای گذشته تماس‌های متعددی با تحریریه ایکنا برقرار شد و در آن موضوعاتی همچون زمان دقیق اعلام نتایج، بارگذاری خلاصه منابع آزمون و شیوه برگزاری مرحله بعدی این رشته را جویا شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه امسال مسابقات بخش معارفی در مقایسه با سال گذشته تغییراتی داشته است، گفت: شیوه‌نامه برگزاری مرحله کشوری بخش معارفی و منابع آن امروز یا فردا بر روی سایت مسابقات قرار خواهد گرفت تا شرکت‌کنندگان بیشتر با آن آشنا شوند.
رئیس بنیاد مسابقات قرآن با تأکید بر اینکه بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن یک بسته کامل و جداگانه است، افزود: سال قبل مسابقات در مرحله کشوری در دو مرحله برگزار شد که یک مرحله در قم و فینال نیز در اراک برگزار شد، اما امسال تمام مرحله کشوری در شهر قم و به صورت استودیویی برپا می‌شود، یعنی دیگر شاهد برگزاری فینال در شهر میزبان مسابقات سراسری قرآن (اصفهان) نخواهیم بود.
مقنی در مورد زمان برگزاری مرحله کشوری بخش معارفی نیز بیان کرد: این بخش از مسابقات از روز سوم شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و به صورت ضبط تلویزیونی است و اسامی برترین‌ها تا زمان پخش برنامه، که بعد از ماه محرم است، اعلام نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد زمان اعلام نتایج بخش معارفی که پیش از این گفته شده بود یک هفته بعد از برپایی مرحله مقدماتی اعلام می‌شود نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه استان‌ها درگیر مسابقات مرحله استانی(بخش آوایی) بودند، اعلام نتایج مقداری به تعویق افتاده است. البته اکثر استان‌ها نتایج را برای ما ارسال کرده‌اند و فقط چند استان باقی مانده است که به شدت پیگیر این موضوع هستیم تا طی روزهای آینده نتایج راه‌یافتگان به مرحله کشوری اعلام شود.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۱:۰۶
0
0
با سلام و خسته نباشيد حضور هيئت تحريريه خبرگزاري ايكنا.
خواستم از پيگيريتون در اين زمينه بعد تماس بنده و ديگر متسابقين در اين خصوص كمال تشكر را داشته باشم.
حداقل در حوزه قرآني يك خبرگزاري پيگير وجود داره و واقعا جاي شكرش باقيه.
captcha