رونمایی از دو مجموعه شعر مربیان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3829097
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

رونمایی از دو مجموعه شعر مربیان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی ــ آیین رونمایی از دو مجموعه شعر «.. و من» سروده فهیمه مقربی و «آواز سکوت» سروده محبوبه میری (مربیان ادبی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان) امروز، دوشنبه ۳۱ تیرماه در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین رونمایی از دو مجموعه شعر «... و من» سروده‌ فهیمه مقربی و «آواز سکوت» سروده‌ محبوبه میری (مربیان ادبی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان) امروز، دوشنبه 31 تیرماه در زاهدان برگزار شد.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم بیان کرد: دنیای ادبیات و شعر، دنیای پر رمز و رازی است که از دیرباز در لحظه ‌لحظه‌ زندگی ما ایرانیان وجود و حضور داشته، به طوری که بار سنگین انتقال فرهنگ ما را با توانمندی به دوش کشیده است.

وی در ادامه ضمن بیان بخشی از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای پرورش استعدادهای موجود در استان، بخش ادبی کانون را به مهمانان معرفی کرد و فعالیت‌ها و آموزش‌های تخصصی مربیان این حوزه را به‌عنوان قسمتی از تلاش‌های کانون پرورش فکری برای غنا بخشیدن و بالابردن سطح ادبی مربیان و اعضای علاقه‌مند برشمرد.

رونمایی از دو مجموعه شعر مربیان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

عباس باقری، رئیس فرهنگ و ارشاد زابل نیز در این مراسم بیان کرد: شاعر در جریان کشف خویش جهان را کشف می‌کند و آرزو و حسرت را با هم می‌پروراند؛ به زمین چنگ می‌زند تا پدیده‌ها را دریابد و هستی را بسراید.

وی در ادامه در خصوص شعر دو مربی کانون به نکاتی اشاره کرد که از آن جمله می‌توان این موارد را نام برد: ریشه داشتن شعر در غم‌های ارجمند، اندیشیدن به دردهای بزرگ معاصر، پاک و زلال و در دسترس بودن، دارا بودن تصویرها و فضاهای ذهنی عاطفی، کوتاهی و در عین حال توصیف‌گر جهانی دور از دسترس دیگران و زنانه بودن شعر آنان.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم به تأثیر کانون پرورش فکری، به‌عنوان محلی مناسب برای پرورش کودکان و نوجوانان، اشاره کرد و «نشاط و شادابی» را دو هدیه کانون، در کنار پرورش دیگر استعدادهای فرزندان به خانواده‌ها عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به کتاب‌های این دو مربی کانون گفت: نوشتن آنجا که قرار است با رؤیا گره بخورد کاری بس دشوار است و بنده از این مربیان و دیگر اندیشه‌ورزان کانون پرورش فکری، که اندیشه را به فرزندان ما تزریق می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

رونمایی از دو مجموعه شعر مربیان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

شعرخوانی فهیمه مقربی و محبوبه میری همراه با اثرخوانی چند شاعر شاخص استان، پخش نماهنگ بیست‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی و نماهنگی مربوط به اثرخوانی اعضا دیگر قسمت‌هایی بود که در آیین رونمایی از دو کتاب شعر انجام شد.

در پایان نیز با حضور میهمانان از دو کتاب «... و من» سروده‌ فهیمه مقربی و « آواز سکوت» سروده محبوبه میری رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، در این روز همچنین از محبوبه کلبعلی، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌ ـ هنری شماره یک زابل، که چندی پیش از اثر وی «بت بزرگ» (مجموعه شعری در قالب سپید، با موضوع‌های مقاومت، عاشورا و مدافعان حرم) رونمایی شده بود، تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha