۹۵ درصد خدمات بهزیستی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود
کد خبر: 3829293
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

۹۵ درصد خدمات بهزیستی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مؤسسه، مرکز و سازمان مردم‌نهاد با بهزیستی استان همکاری می‌کنند، به‌طوری که ۹۵ درصد خدمات ارائه شده از جانب بهزیستی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

محمدرضا سراوانی، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 200 مؤسسه، مرکز و سازمان مردم‌نهاد با بهزیستی استان همکاری می‌کنند، به‌طوری که 95 درصد خدمات ارائه شده از جانب بهزیستی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته حدود 250 تا 300 نفر از کارکنان این نهاد بازنشسته و از بدنه سازمان خارج شده‌اند؛ اگر مشارکت و حضور شرکای اجتماعی ما نبودند نمی‌توانستیم کار را پیش ببریم.

مدیرکل بهزیستی اظهار کرد: اگرچه این تعداد نهادهای وابسته و یاری‌رسان را در کنار خود داریم اما این رقم کافی نیست. هم‌افزایی سایر نهادها و سازمان‌ها از بسیج سازندگی، سپاه پاسداران، بنیاد مسکن گرفته تا انجمن خیرین مسکن‌ساز بسیار سازنده و راهگشاست.

وی افزود: امروزه قریب به 900 مهد کودک در مناطق شهری، روستایی و در حاشیه شهرها داریم که حتی یک مورد هم دولتی نیست و حدود 5 هزار نفر در این مراکز فعالیت می‌کنند.

سراوانی بیان کرد: ما همواره در امور پنج هدف را مدّنظر داریم؛ اول اینکه بدنه دولت کوچک شود، دوم خدمات ارتقا پیدا کند، سوم هزینه‌های دولت کاهش پیدا کند، چهارم اشتغال ایجاد شود و پنجم خدمات توسعه پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا ساز و کاری دیده شد تا به جای اینکه بهزیستی با صرف هزینه‌های گزاف نسبت به ایجاد مهد کودک در نقطه‌ای از استان اقدام کند، مجوز ایجاد مهد کودک را به یک فرد تحصیل کرده و بومی همان منطقه، پس از ارائه آموزش‌های لازم و مهارت‌های اولیه، اعطا کند.

انتهای پیام

captcha