افزایش بحران دارویی در نوار غزه
کد خبر: 3830932
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

افزایش بحران دارویی در نوار غزه

گروه بین‌الملل ــ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نسبت به بحران کمبود دارو در این منطقه هشدار داد.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز، دوشنبه، 7مردادماه با صدور بیانیه‌ای نسبت به کمبود داروهای مخصوص بیماران هموفیلی و تالاسمی در بیمارستان‌های غزه هشدار داد و اعلام کرد: کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های غزه زندگی بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی را تهدید می‌کند.

در این بیانیه آمده: تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی در غزه 308 نفر است که برای زنده ماندن نیاز به تزریق خون دارند و بیمارستان‌های غزه برای درمان این افراد امکانات کافی ندارند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: 125 نفر نیز در غزه مبتلا به هموفیلی هستند که بیمارستا‌ن‌های غزه برای درمان این افراد نیز امکانات کافی در اختیار ندارند.

در این بیانیه از بخش‌های ذی‌ربط و مؤسسات کمک‌رسانی و امداد درخواست شده تا نسبت به فراهم کردن داروهای مورد نیاز مبتلایان به هموفیلی و تالاسمی اقدامات فوری انجام دهند.

چند روز پیش نیز وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بیش از نیمی از بیماران فلسطینی در غزه بدون درمان مانده‌اند و این منطقه با ۲۵ درصد کمبود تجهیزات پزشکی و ۶۰ درصد کمبود وسایل آزمایشگاهی و نمونه‌های خون مواجه است.

انتهای پیام

captcha