رشد ۱۵ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3835739
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

رشد ۱۵ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در چهارماهه نخست سال جاری، میزان ورود زوار پاکستانی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، میزان ورود زوار پاکستانی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اوج ورود زوار ماه‌های محرم و صفر، به ویژه ایام اربعین است، افزود: سال گذشته حدود 64 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که پس از اقامت موقت و دریافت خدمات لازم در داخل استان، به سمت کشور عراق رهسپار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام اربعین امسال، درجه حرارت متعادل و هوای مناسبی را شاهد خواهیم بود و میزان امکانات و خدمات در داخل نیز بهبود یافته است، پیش بینی می‌شود در سال جاری میزبان بالغ بر 70 هزار زائر پاکستانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای میزبانی در خور شأن زوار صورت گرفته است، افزود: با توجه به حجم بالای ورود زوار، امکانات و خدمات زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان که محل اصلی اسکان زوار است، جوابگو نیست و بدون حمایت سایر دستگاه‌ها نمی‌توان میزبانی شایسته انجام داد.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی در طول سال هیچ اقدامی برای تکمیل زائرسرا انجام نداده‌اند و اداره‌کل اوقاف استان نیز با توجه به اعتبارات محدود خود، تنها توانسته 50 درصد زیرساخت آن را تکمیل سازد.

انتهای پیام

captcha