وجود ۴ هزار مسجد در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3836951
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

وجود ۴ هزار مسجد در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر، چهار هزار مسجد در سطح استان وجود دارد که هر مسجد دارای خادم و امام جماعت برای اقامه نمازهای یومیه است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در حال حاضر، چهار هزار مسجد در سطح استان وجود دارد که هر مسجد دارای خادم و امام جماعت برای اقامه نمازهای یومیه است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم مساجد در مرکز استان است، اظهار کرد: عمده مساجد فعال بوده و نماز جماعت به‌صورت مستمر صبح، ظهر و عشا در آن‌ها اقامه می‌شود و تنها درصد کمی غیرفعال هستند.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: مساجد مرکز ثقل، هدایت و راهبری جامعه محسوب می‌شوند؛ در دوران مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت و همچنین در دوران جنگ تحمیلی به‌خوبی می‌شد نقش محوری مساجد را مشاهده کرد.

وی افزود: مساجد علاوه بر کارکرد عبادی مانند اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و اعتکاف، دارای کارکردهای مختلف سیاسی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی است؛ همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس، مساجد نقش اصلی را در بسیج نیروها و اعزام به مناطق عملیاتی بر عهده داشتند، امروز نیز می‌توانند رسالت اجتماعی خود را ایفا کنند.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: مساجد ابزار مقاوم‌سازی جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان است و اگر به‌خوبی از این ظرفیت استفاده شود، می‌تواند نقش تأثیرگذاری در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن داشته باشد.

مدیرکل اوقاف استان با تأکید بر کارکردهای اجتماعی مساجد، بیان کرد: اگر هر مسجد جلوی اعتیاد، طلاق و هر فسادی را بگیرد، مؤثر واقع خواهد شد؛ باید تلاش کرد کارکردهای مساجد را احیا کرد، زیرا ظرفیت بزرگی است که متأسفانه آن‌گونه که شایسته است، مورد استفاده قرار نگرفته است.

انتهای پیام

captcha