برگزاری همایش «أحلی من العسل» در 20 نقطه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3840771
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

برگزاری همایش «أحلی من العسل» در 20 نقطه سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ همایش «أحلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) امروز، شنبه 16 شهریورماه با حضور دانش‌آموزان نوجوان در 20 نقطه استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همایش «أحلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) امروز، شنبه 16 شهریورماه با حضور دانش‌آموزان نوجوان در 20 نقطه استان برگزار شد.

عليرضا پهلوان‌روی، رئيس سازمان بسيج دانش آموزی استان در این خصوص بیان کرد: در این همایش که هر ساله به‌مناسبت بزرگداشت شهادت حضرت قاسم(ع) برگزار می‌شود، بیش از 500 دانش‌آموز نوجوان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این همایش در مرکز استان، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این همایش، ترویج فرهنگ عاشورایی و معرفی چهره‌های برجسته این قیام از جمله حضرت قاسم(ع) به نوجوانان است.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزی استان اظهار کرد: عملکرد حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) و نوع گفتار و دیدشان در شب عاشورا، منجر به این شد که نوجوانان شهید بسیاری در طول تاریخ داشته باشیم که از جان خویش گذشتند تا به ارزشی والاتر دست یابند و شهدای نوجوان هشت سال دفاع مقدس هم از این دست بودند.

پهلوان‌روی عنوان کرد: در این همایش، نوجوانان با سر دادن شعار «لبیک یا حسین» ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) نشان دادند و اثبات کردند که سربازان ولایت‌مدار حریم امامت و ولایت هستند.

این همایش با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان آموزش و پرورش استان در زاهدان و 19 شهرستان دیگر استان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha