دسته‌روی 848 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3841195
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
در تاسوعای حسینی؛

دسته‌روی 848 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت بزرگداشت تاسوعای حسینی، تعداد 848 هیئت مذهبی در سطح شهرستان‌های مختلف استان دسته‌روی کردند.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت بزرگداشت تاسوعای حسینی، تعداد 848 هیئت مذهبی در سطح شهرستان‌های مختلف استان دسته‌روی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: از مجموع این هیئات مذهبی، 196 هیئت در زاهدان و بقيه در شهرستان‌های ديگر استان فعاليت دارند.

وی با بیان اینکه این هیئات از ابتدای محرم فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: هیئات مذهبی استان از ابتدای محرم با هدف حفظ شعائر دينی، برپايی مناسبت‌های مذهبی و گسترش وحدت و انسجام در محرم‌الحرام 1441 هجری قمری بر محور دو دغدغه مهم رهبری اعم از تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و آموزش خانواده با شعار « بنفسی انت و اهلی و مالی» به فعاليت و عزاداری پرداختند.

بزمانی اظهار کرد: برای تامين لوازم مورد نياز هیئات مذهبی استان در زمينه نذورات، حواله‌هایی به قیمت تنظیم بازار و بر اساس سهمیه مورد نیاز هر هیئت از قبیل گوشت، قند، شکر و برنج با همكاری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و اداره کل امور دام و پشتیبانی تهیه و در اختیار مسئولین هیئات قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: محرم فرصتی برای افزایش شعور حسینی است، فلذا نباید تنها به شور حسینی توجه کرد؛ به همین منظور، در هر هیئت، یک روحانی و مبلغ دینی حضور دارد تا به عزاداری‌ها، محتوا ببخشند.

انتهای پیام

captcha