سنت‌های ناپسند در مورد زنان نشأت گرفته از تفکرات کهنه گذشته است
کد خبر: 3843272
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

سنت‌های ناپسند در مورد زنان نشأت گرفته از تفکرات کهنه گذشته است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه برخی سنت‌های ناپسند در مورد زنان وجود دارد که نشأت گرفته از تفکرات کهنه و غیرمنطقی گذشته است و ارتباطی با اسلام ندارد. راه غلبه بر آن نیز پیروی از تعالیم اسلام و فرهنگ‌سازی صحیح است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار صبح امروز، 28 شهریورماه در نشست مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: متأسفانه برخی سنت‌های ناپسند در مورد زنان وجود دارد که نشأت گرفته از تفکرات کهنه و غیرمنطقی گذشته است و راه غلبه بر آن، فرهنگ‌سازی صحیح است.

وی ادامه داد: رسانه های غربی با مغالطه شیطنت آمیزی، آنچه از ناحیه سنت‌های ناپسند اجتماعی در راستای تامین حقوق زنان سبب موانع بزرگی شده، آن را به شریعت و قوانین شرعی اسلام نسبت می‌دهند و به جای سنت‌های اجتماعی، از دین مقدس اسلام، چهره‌ای زشت، کریه و زن ستیز به نمایش می‌گذارند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار بیان کرد: ارزش‌هایی که دین اسلام برای زن قائل است، بر هیچ محققی پوشیده نیست؛ دین اسلام در حقیقت به زن چنان شخصیت والایی داد که برای اعراب جاهلیت قابل تحمل نبود.

وی افزود: آنچه امروزه به نام آزادی و حقوق زنان در جامعه غربی انجام می‌گیرد برخلاف گوهر انسانی و قداست معنوی زن است؛ شعارها مربوط به آزادی و حقوق زن است، اما در جهت سلب آزادی او و به اسارت درآوردن آن در جهت مطامع و منافع مادی مالکان شرکت‌های بزرگ تجارت و ثروت است.

زینی‌وند با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز به‌دنبال احقاق حقوق زنان بوده است، افزود: فرصت‌های بسیار خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ترقی زنان وجود دارد که تداوم این حیات در گرو نقش‌آفرینی مقتدرانه زنان در حوزه اجتماعی و مدیریتی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زنان خود باید برای احقاق مطالباتشان پیش‌قدم باشند و سیاست مهم ما ارتقای مشهود بانوان در حوزه‌های مدیریتی است، عنوان کرد: زنان خود باید مطالبه‌گرانه در صدد تحقق اهداف باشند و سیاست دولت نیز حمایتی همه جانبه از این قشر است.

انتهای پیام

captcha