جامعه امروز نیازمند مدیریت جهادی دفاع مقدس است
کد خبر: 3844158
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

جامعه امروز نیازمند مدیریت جهادی دفاع مقدس است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان‌و‌بلوچستان گفت: عامل پیروزی در مقابل قدرت‌های جهانی، آن هم با ضعیف‌ترین امکانات، مدیریت جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس بود و جامعه ما امروز به شدت نیازمند آن روحیه و مدیریت جهادی است.

غلام نبی کوهکن، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: دفاع مقدس یک سرمایه و گنجینه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی ایران است؛ در دوران هشت ساله دفاع مقدس، استعدادهایی ظهور و بروز کرد که پیش از آن نهفته مانده بود؛ روحیه‌ای به‌وجود آمد که تا قبل، وجود نداشت.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، جوانان ایران با هر زبان، قومیت، مذهب و جایگاه اجتماعی در یک صف واحد قرار گرفتند و دشمنی را که مورد حمایت ابرقدرت‌های جهان قرار داشت، مجبور به عقب‌نشینی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: انقلاب اسلامی در حالی مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد که هنوز استحکام پیدا نکرده بود، اما روحیه جهادی و انقلابی مردم، جبران همه کاستی‌ها بود و دیدیم که چگونه یک تنه در برابر ابرقدرت‌های بلوک شرق و غرب ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: عامل پیروزی در مقابل قدرت‌های جهانی، آن هم با ضعیف‌ترین امکانات، مدیریت جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس بود و جامعه ما امروز به شدت نیازمند آن روحیه و مدیریت جهادی است.

کوهکن ادامه داد: خلاقیت، ایده‌پردازی، استفاده از جوانان ولایی در بطن امور، تلاش مضاعف و مدیریت جهادی آرزوی دشمنان را به یأس تبدیل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در همه ابعاد حائز اهمیت است؛ ترویج این فرهنگ در حقیقت ترویج روحیه خودباوری در تمامی ابعاد ملی، دینی و حفظ استقلال کشور است؛ نشر این ارزش‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر تمام مسئولان در هر مقامی که هستند، یاد و اهداف شهدا را مد نظر داشته باشند، بدون شک مشکلات جاری کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند؛ لذا علت اصلی بروز معضلات کنونی به خاطر غافل شدن از آرمان‌های والای شهداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: همان‌طور که در آن دوره هشت ساله، با توکل به خدا، مجاهدت و روحیه خستگی‌ناپذیر بر مشکلات غلبه کردیم، امروز هم می‌توان با الگوبرداری از فرهنگ دفاع مقدس، موانع توسعه را از پیش رو برداشت.

انتهای پیام

captcha