تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌های هدفمند است
کد خبر: 3844437
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌های هدفمند است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌های هدفمند و شفاف است، گفت: مدیران برای تحقق این مهم گام‌های اساسی بردارند و رسانه‌ها نیز باید با مطالبه‌گری و روشنگری، باعث شفافیت این برنامه‌ها شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، شب گذشته، یکم مهرماه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌هایی دارد که باید مورد توجه همه دستگاه‌ها و طیف‌های مختلف قرار گیرد و بر اساس اولویت‌ها وارد عمل شد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه‌های فشار در شرایط کنونی تحریم و متعاقباً تلاش برای نظارت و بی‌اثر کردن و حتی در صورت امکان، تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است؛ قاعدتاً این امر نیاز به باور و مشارکت همگانی دارد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌های هدفمند و شفاف است؛ مدیران باید برای تحقق این مهم گام‌های اساسی بردارند و رسانه‌ها نیز باید با مطالبه‌گری و روشنگری، باعث شفافیت این برنامه‌ها شوند.

وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی که بر آن تأکید فراوان می‌شود، هیچ فرقی با سایر اقدامات مربوط به حوزه وظایف دستگاه‌ها ندارد بلکه اولویت دادن و توجه بخشیدن ویژه‌تر نسبت به یک امری را طلب می‌کند.

موهبتی اظهار کرد: باید اولویت‌ها را شناخت؛ هر برنامه‌ای که تأثیرگذاری بیشتری دارد، به‌صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد. اگر امروز ۳۰۰ میلیون یورو برای راه‌آهن چابهار - زاهدان در نظر گرفته شده، دلیلش اولویت و اثرگذاری این پروژه در حوزه ملی و فراملی است.

وی عنوان کرد: حوزه معدن نیز یکی از حوزه‌های اولویت‌دار مرتبط با مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان است؛ ان‌شاء‌الله تا پایان امسال شاهد یک اتفاق ویژه معدنی در این منطقه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در حال حاضر 28 پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد، 26 مورد آن تأیید شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، یک ضرورت تلقی می‌شود؛ تحقق این مهم به معنای برداشتن موانع توسعه و به حداقل رساندن اثرات تحریم بر زندگی مردم است؛ لذا نباید به آن بی‌اعتنا بود.

انتهای پیام

captcha