شایعه گروگان گرفتن نوزاد در بیمارستان سراوان تکذیب شد
کد خبر: 3844552
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

شایعه گروگان گرفتن نوزاد در بیمارستان سراوان تکذیب شد

گروه اجتماعی ــ رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان شایعه گروگان‌ گرفتن نوزاد افغان در بیمارستان رازی سراوان به‌دلیل ناتوانی مالی والدین او در پرداخت هزینه‌های درمانی را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از شبکه بهداشت و درمان سراوان، محمدباقر یوسفی، رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان، شایعه گروگان‌ گرفتن نوزاد افغان در بیمارستان رازی سراوان به‌دلیل ناتوانی مالی والدین او در پرداخت هزینه‌های درمانی را تکذیب کرد.

وی بیان کرد: مدتی است که در فضای مجازی یک فیلم دست‌به‌دست می‌شود که در آن فردی ادعا می‌کند نوزادی به دلیل ناتوانی والدین از پرداخت هزینه‌های درمان در بیمارستان گروگان گرفته شده و حتی یکی از پرستاران پیشنهاد فروش نوزاد را در قبال هزینه‌های درمان به والدین مطرح کرده است.

وی افزود: پس از بررسی‌های دقیق مشخص شده این موضوع کذب بوده و هیچ یک از پرستاران بیمارستان نیز چنین پیشنهادی را به والدین نوزاد ارائه نکرده‌ است.

یوسفی اظهار کرد: نوزاد یکی از اتباع افغانستان است که چهارم شهریور در بیمارستان رازی سراوان متولد شده بود، به‌دلیل نوعی ناهنجاری تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شد. با لوله‌گذاری تنفسی به موقع و ارائه خدمات درمانی و مراقبتی، این نوزاد از خطر مرگ نجات یافته و پس از ۱۱ روز بستری با حال عمومی مناسب مرخص شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه درمان در بیمارستان‌های دولتی جزء بیت‌المال محسوب می‌شود اتباع غیر ایرانی هم مانند شهروندان ایرانی و طبق قانون باید نسبت به پرداخت هزینه‌های درمانی خود اقدام کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بررسی‌های دقیقی که انجام شد هیچ‌گونه مدرک و یا حتی شواهدی در خصوص طرح پیشنهاد فروش نوزاد توسط کادر پرستاری بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان به دست نیامد.

انتهای پیام

captcha