دوری از قدرت‌طلبی؛ عامل رسیدن آیت‌الله تألهی به مقام عرفان
کد خبر: 3865347
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶

دوری از قدرت‌طلبی؛ عامل رسیدن آیت‌الله تألهی به مقام عرفان

گروه فرهنگی - امام جمعه موقت تهران درباره ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله تالهی بیان کرد: ایشان فردی است که اگر چه تحصیلات حوزوی دارد اما این تنها این موضوع سبب کسب عرفان در وی نشد بلکه یکی از عوامل اصلی رسیدن به این مقام از سوی آیت‌الله تالهی با دوری از قدرت‌طلبی بوده است.

۱به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز ۲۸ آذرماه، در کنگره ملی بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله شیخ محمدهادی تألهی(ره) عنوان کرد: خداوند عالم را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرده است.
صدیقی بااشاره به اینکه خداوند در سوره اسراء پیامبر(ص) را با هیچ اسمی جز عبد معرفی نکرده است، افزود: گاهی اوقاف حتی اعمال عبادی ما با تمام پاکی‌شان تبدیل به حجابی نورانی شده و مانع از حرکت انسان به سمت خدا می‌شود.
وی با بیان اینکه علم حجاب اکبر است، ادامه داد: گاهی علم انسان، گاهی نماز، گاهی جبهه رفتن و گاهی برخی دیگر از اعمال تبدیل به بتی در زندگی انسان می‌شود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عارف کسی است که از خود چیزی ندارد چرا که دل به خدای متعال داده است و خواستش همان چیزی است که خدای متعال می‌خواهد، عنوان کرد: شخص عارف کسی است که حتی جهنم نیز برای او مانند بهشت است چرا که او تنها رضای خداوند متعال را می‌پسندند.
وی با اشاره به مراحل سلوک ابراز کرد: وقتی انسان که به فنای مطلق برسد و در خدای متعال فانی شود آن‌ وقت تمام‌کارهای او نیز الهی می‌شود مانند پیامبران که کارشان چیزی جز دعوت به خدای متعال و عبودیت محض نبود.
صدیقی گفت: هر کس در مسیر سلوک الی الله به‌جایی رسیده تنهای به‌خواست و اراده خدای متعال بوده است و اینکه امام(ره) توانستند اسلام را در جهان متجلی کند، قدرت آمریکا را تحقیر کنند و شرق و غرب را تحت ایمان مسلمین قرار دهند برای این بود که ایشان به این موضوع مهم توجه داشتند به همین دلیل نیز وقتی خرمشهر آزاد شد فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایمان می‌تواند قدرت‌های بزرگ را مهار کند، تصریح کرد: اینکه تمام قدرت‌های بزرگ دنیا همه توانشان را یک‌کاسه کرده و در 8 سال جنگ تحمیلی مردم ما را به خاک و خوان کشیدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند برای این بود که رزمندگان ما پا در مسیر عرفان گذاشته و به استاد این مکتب که زینب کبری(س) هستند اقتدا کردند به همین دلیل نیز سختی‌ها برایشان شیرین است و همواره خود را بدهکار انقلاب و ولایت می‌دانند.
صدیقی خاطر نشان کرد: این سکولارها که اسیر قدرت‌های بزرگ مادی و پوشالی هستند، آن‌هایی که به دین و ولایت ما خرده می‌گیرند و می‌خواهند همان طرح‌های ورشکسته تفکر سکولار را در کشور پیاده کنند از جوانان ما و از روحیات آنها بی‌خبرند جوان‌هایی که امام (ره) بر بازوهایشان بوسه می‌زد.
صدیقی درباره ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله تالهی بیان کرد: ایشان فردی است که اگر چه تحصیلات حوزوی دارد اما این موضوع سبب کسب عرفان در وی نشده است چرا که عرفا وقتی به عرفان حقیقی دست می‌یابند چیز دیگری را تجربه می‌کنند که با بسیاری از موضوعات مانند قدرت‌طلبی و غیره تناسبی ندارد.
وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی و معرفتی آیت‌الله تالهی (ره) تصریح کرد: در نگاه عالم و عارفی چون آیت‌الله تالهی ولی‌فقیه راِ حجت خدا می‌داند.

انتهای پیام
captcha