رویش جبهه مقاومت در پی شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3870197
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

رویش جبهه مقاومت در پی شهادت سردار سلیمانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: همواره در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تقویت و نیروهای آمریکایی که در عراق هستند و تاکنون عراق نتوانسته آن‌ها را از منطقه خارج کند اما با این حادثه قطعا این نیروها از منطقه خارج خواهند شد.

رویش جبهه مقاومت در پی شهادت سردار سلیمانیجواد آرین منش، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در پی حمله تروریستی و شهادت سردار سلیمانی با اشاره به پیامدهایی که در پی شهادت این سردار بزرگ می‌تواند برای کشور ما و منطقه داشته باشد نیز تصریح کرد: من معتقدم از جمله پیامدهای این شهادت انسجام جبهه مقاومت است و همچنان هم شاهد آثار این امر هستیم. واکنش‌ها و حرکت‌هایی که در پی شهادت سردار سلیمانی در سراسر منطقه از فلسطین گرفته تا عراق، لبنان، سوریه و سایر جنبش‌های اسلامی و آزادیخواه جهان انجام شد، بیانگر این است که جبهه مقاومت تبدیل به جبهه واحد و منسجم می‌شود و در مقابل آمریکا نیز قرار می‌گیرد.
 
رویش جبهه‌های جدید در مقابل آمریکا
 
وی افزود: از این رو می‌توان گفت که یکی از پیامدهای این حادثه رویش و فعال شدن جبهه‌های جدید بر علیه آمریکا و اسرائیل در منطقه است. علاوه بر این نیز انسجام ملی یکی دیگر از پیامدهای این حادثه است زیرا ما شاهد بوده‌ایم که در هر هنگام که بر اثر اقدامات گوناگون از جمله مشکلات اقتصادی، ناکار آمدی مدیران، ترجیح دادن مصالح جناحی و گروهی بر مصالح ملی در کشور، رخ دادن یک اتفاق و یک حرکت و یا ریخته شدن خون شهیدان بزرگ همچون چمران‌ها، صیاد شیرازی‌ها و اکنون هم سردار سلیمانی‌، همگی به مدد انقلاب اسلامی آمده و انسجام و وحدتی را به برکت این خون شهدا به جامعه اسلامی هدیه کرده و یک خون تازه‌ای بر پیکر انقلاب اسلامی دمیده است ، همچنان که این روزها شاهد این پیامدها هستیم.
 
این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در واقع یکپارچگی جریان‌های بین‌المللی، مقاومت، انسجام ملی، ایجاد نفرت در میان آزادیخواهان جهان نسبت به آمریکا و وحشت جریان‌های وابسته به آمریکا در منطقه از جمله آثار و پیامدهایی است که شاهد هستیم. با این وجود پیش بینی من این است که یکی از پیامدهای مهمی که در پی شهادت سردار سلیمانی ایجاد خواهد شد، خروج نیروهای آمریکا از منطقه و به ویژه عراق خواهد بود.
 
آرین منش تصریح کرد: به طور طبیعی تاکنون مسئولان مجلس و دولت عراق قادر به اخراج نیروها نبودند اما با این شهادت و با این موج خروشانی که در عراق و منطقه ایجاد شده قطعا آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج خواهد کرد و منطقه از این نیروهای پلید پاک خواهد شد.
 
نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع این اتفاق در سطح منطقه می‌تواند منجر به تقویت جبهه مقاومت شود و همواره انسجام و وحدتی بین جبهه مقاومت در یمن، عراق، افغانستان، سوریه و لبنان ایجاد و با این حادثه نیز منسجم تر و پویا تر خواهند شد، بنابراین عرصه منطقه بر نیروهای آمریکا تنگ تر و تنگ تر از گذشته نیز می‌شود.
 
انتقام ایران از آمریکا جنگ رویارو نخواهد بود
 
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز منافع ملی خود را در نظر خواهد گرفت، من معتقدم که این انتقام از نوع حرکت‌های جنگ رویارو و مستقیم با نیروهای آمریکایی نخواهد بود بلکه از آنجایی که نیروهای جبهه مقاومت در سراسر دنیا پراکنده هستند، به طور کلی فعال شدن جبهه مقاومت می‌تواند منافع آمریکا را در دنیا به خطر بیندازد و ممکن است که منافع آمریکا، وابستگان آمریکا و امکاناتی را وابستگان آمریکا در منطقه در اختیار او در راستای تجاوز قرار دادند، مصون نخواهند ماند.
 
آرین منش افزود: این در حالی است که اکنون نیز آمریکا منتظر و نگران این است که جمهوری اسلامی ایران  چه واکنش‌هایی را نشان خواهد داد که این نگرانی آن‌ها هزینه سنگینی را برای آمریکا و نیروهای آن‌ها ایجاد خواهد کرد، اما قاعدتا جمهوری اسلامی با تدبیر عمل خواهد کرد چرا که نقاط آسیب پذیر آمریکایی‎ها و وابستگان به آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران کاملا شناخته شده است لذا واکنش‌ها از نوع حرکت‌های مستقیم نیست بلکه به صورت ممکن است به صورت نیابتی این انتقام صورت گیرد.
 
وی عنوان کرد: بعید به نظر می‌رسد که با این حادثه آمریکا بالاخره بتواند به هدف خود که همانا حمله به ایران است، دست پیدا کند چرا که سیاست ترامپ در دور اول ریاست جهوری خود آنچه را که اعلام کرده کاهش نیروها از مناطق مختلف جهان، صرفه جویی اقتصادی در این زمینه‌ها و هزینه کردن آن در رشد اقتصادی داخلی آمریکا؛ است.
 
نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین سیاست‌های ترامپ جنگ رویارو نیست و چون می‌داند که این حرکت حرکتی نیست که با یک ضربه تمام شود بلکه می‌تواند منافع آمریکا را در منطقه به مخاطره بیندازد و بعید به نظر می‌رسد که ناپختگی داشته باشند که مستقیما به مبادرت به جنگ رویاروی با جمهوری اسلامی کنند.
 
شخصیت ممتاز سردار شهید سلیمانی نسبت به دیگران
 
آرین منش با اشاره به ویژگی‌ها و شخصیت ممتاز سردار سلیمانی اظهار کرد: همواره چند وِیژگی‌ منحصر به فردی که در شخصیت سردار سلیمانی بود می‌توان به جامعیت شخصیت ایشان، اخلاص، دینداری، تواضع و فروتنی  و همچنین عدم خود نمایی، به گونه‌ای که حتی حاضر نبود در راستای موفقیت‌های خود یک مصاحبه‌ای را انجام دهد؛ اشاره کرد و او به دلیل اینکه در ابعاد مختلف علمی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی سرآمد بود او را به یک شخصیت ممتاز تبدیل کرده بود.
 
وی ادامه داد: همچنین سردار سلیمانی یک شخصیت مدیر، مدبر، سیاستمدار، فردی معمار در جبهه مقاومت، استراتژیک و شجاع مجموعه دیگری از ویژگی‌های ایشان است که او را به عنوان یک چهره محبوب و ملی در آورده بود. از این رو اگر قرار باشد که در ایجاد و توسعه جبهه مقاومت در خارج از کشور از جمله عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و یمن بخواهیم یک چهره و شخصیت تاثیر گذار از جمهوری اسلامی نام ببریم بی تردید، سردار سلیمانی آن چهره منحصر به فرد است.
 
سردار سلیمانی یک نماد افسانه‌ای
 
این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: بنابریان اگر خصوصیات فردی ایشان را همزمان با استراتژیک بودن سردار سلیمانی در کنار این تلاش‌ها و زحماتی که انجام داده است قرار دهیم، طبیعی است که از ایشان یک نماد افسانه‌ای، برتر، ممتاز و محبوبی می‌سازد که شاید جزو افراد کم نظیر نیم قرن اخیر در کشور مان باشد، فردی که تمام عمر خود را از نوجوانی تا شهادت در راه جهاد، مبارزه و استکبار ستیزی صرف کرد. بنابراین گفتنی است که تمامی این ویژگی‌ها او را نسبت به دیگران ممتاز کرده بود.
 
آرین منش با بیان اینکه سردار سلیمانی از شجاعت خاصی برخوردار بوده و این شجاعت باعث شده بود که در تمامی عرصه‌های میدان جنگ حضور داشته باشد، عنوان کرد: همواره شجاعت ایشان از ایمان و اعتقاد راسخ به راهی که انتخاب کرده بود و شهادت طلبی بود که آن را به عنوان هدف غایی خود برگزید؛ به دست آورده بود و اگر همیشه هم در جستجوی شهادت بود دیگر ترس برایش معنا و مفهومی نداشت و همین امر باعث شده بود که سردار سلیمانی به یک انسان شجاع تبدیل شود.
 
آرمانخواهی سردار سلیمانی 
 
وی با اشاره به آرمانخواه بودن سردار سلیمانی نیز اظهار کرد: در واقع اگر از ایشان به عنوان فردی آرمانخواه یاد می‌شود بدین دلیل است که سردار سلیمانی آن چشم انداز بلندی که به جمهوری اسلامی ایران که همانا نگاه فرا ملی  و همچنین جهان شمول کردن انقلاب اسلامی بود و در این راه و در خارج از کشورتمام سختی‌ها را تحمل کرد، به سازماندهی نیروها پرداخت، برنامه‌ریزی کرد، به زبان‌های خارجی تسلط داشت و بر این باور بود که تداوم انقلاب اسلامی باید عملا فراتر از مرزها رود و همین اقدامات و اعتقادات؛ ایشان به فردی آرمانخواه تبدیل کرده بود.
انتهای پیام
captcha