ابراز نگرانی دانشگاه فلسطینی از وضعیت اسیر کرونایی در بند اسرائیل
کد خبر: 3893868
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

ابراز نگرانی دانشگاه فلسطینی از وضعیت اسیر کرونایی در بند اسرائیل

دانشگاه «بیرزیت» فلسطین نسبت وضعیت سلامت «محمد ماجد حسن» دانشجوی در بند رژیم صهیونیستی که به کرونا مبتلا شده است، ابراز نگرانی کرد.

ابتلای دانشجوی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به کرونابه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ به دنبال مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ابتلا به کرونا «محمد ماجد حسن»، دانشجوی 21 ساله فلسطینی  که چند روز پیش از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده است، دانشگاه فلسطینی «بیرزیت» نسبت به سلامت وی ابزار نگرانی کرد.

این دانشگاه روز گذشته، پنجم اردیبهشت، با صدور بیانیه‎ای اسرائیل را مسئول حفظ سلامت این دانشجوی فلسطینی خواند و از مؤسسات حقوقی و بین‎المللی خواست با تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر اسرائیل، خواستار آزادی وی برای پیگیری کار درمان او شوند.

در این بیانیه آمده است: به دلیل سیاست اهمال عامدانه پزشکی از سوی رژیم صهیونیستی و انتشار ویروس کرونا در زندان‌های این رژیم، آزادی حق قانونی، انسانی و اخلاقی این دانشجوی فلسطینی بوده و ادامه حضور او در بازداشت مخالف قوانین بین‌المللی است. 

روز گذشته، 5 اردیبهشت رسانه‌های عبری اعلام کردند که مقامات زندان‎های اسرائیلی، ابتلای یکی از اسرای فلسطینی به ویروس کرونا را تأیید کرده‌اند.

شبکه رسمی اسرائیل در این باره اعلام کرد: ابتلای یکی از اسرای فلسطینی در زندان «المسکوبیة» (قدس غربی) به کرونا اثبات شده است که به دنبال آن 7 اسیر به قرنطینه منتقل شده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است: همه سربازانی که در عملیات بازداشت این اسیر فلسطینی مشارکت داشتند، نیز قرنطینه شدند.

براساس گزارش‌های رسمی فلسطین، 5 هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل به‌سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha