انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه برای حمایت از خانه‌های قرآن و عترت
کد خبر: 3897971
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
بهبودی خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه برای حمایت از خانه‌های قرآن و عترت

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم از انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه برای حمایت از خانه‌های قرآن و عترت(ع) خبر داد.

حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً بین معاون امور اجتماعی وزارت کشور، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به امضا رسید، راه‌اندازی و توسعه خانه‌های قرآن و عترت شهری و روستایی در دستور کار دستگاه‌های فوق قرار گرفته و مقرر شد که در این مورد هم‌افزایی صورت گیرد.

بهبودی بیان کرد: «خانه‌های قرآن و عترت(ع)» از مصاديق تشکل‌های قرآنی ـ مردمی و جلوه‌ای از ارادت و مشارکت مردم در بسط و گسترش کلام وحی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شمار می‌آیند که طی 15 سال گذشته با راهبری سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده‌اند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن گفت: علاقه‌مندان قرآن و عترت(ع) تاکنون بالغ بر هفت هزار خانه قرآن و عترت در روستاها و محلات مختلف شهری تأسیس کرده‌اند. توسعه سواد قرآنی، ارائه خدمات عمومی در حوزه قرآن و عترت، آموزش مفاهیم و معارف عمومی قرآن کریم، زمینه‌سازی برای دسترسی آسان علاقه‌مندان به دریافت خدمات قرآنی و گسترش حفظ و اُنس با قرآن از اهم اهداف و اقدامات خانه‌های قرآن و عترت(ع) است.

وی افزود: در این میان وزارت کشور نیز با هدفی مشابه، به‌ ویژه مقابله فراگیر با آسیب‌های اجتماعی از بدو جریان تشکیل خانه‌های قرآن و عترت، توسعه این کانون‌های قرآنی در اقصی‌نقاط کشور را راهبردی جدی در تحقق مأموریت‌های اجتماعی خود دانسته و ضمن مشارکت جدی با سازمان دارالقرآن الکریم، حمایت از راه‌اندازی و توسعه خانه‌های قرآن و عترت(ع) در روستاها را در دستور کار خود قرار داد.

بهبودی اظهار کرد: برای انسجام‌‌بخشی به این مشارکت، تفاهم‌نامه‌هایی بین مدیران ارشد وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی امضا شد. با انقضای آخرین تفاهم‌نامه در سال 95 تلاش زیادی از سوی مدیران دو دستگاه صورت گرفت تا ضمن ارتقای کیفی تفاهم‌نامه و افزایش تعهدات طرفین، گام‌های بلندتری در مسیر حمایت از توسعه و تقویت خانه‌های قرآن و عترت برداشته شود که با پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته، این امر مبارک طی روزهای گذشته محقق شده و تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین مسئولان ذی‌ربط منعقد و مبادله شد.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن در پایان تصریح کرد: بدیهی است که این تفاهم‌نامه پس از ابلاغ به واحدهای متبوع استانی دستگاه‌های طرف قرارداد، اجرا شده و ان‌شاء‌الله نقش جدی و مؤثری در توسعه فعالیت خانه‌های قرآن و عترت در اقصی‌نقاط کشور خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha