معافیت فعالان قرآنی خراسان‌شمالی از پرداخت حق بیمه
کد خبر: 3905054
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

معافیت فعالان قرآنی خراسان‌شمالی از پرداخت حق بیمه

رئیس گروه دفتر قرآن‌ و عترت اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از معافیت پرداخت حق بیمه فعالان قرآنی در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

فعالان قرآنی خراسان شمالی از پرداخت حق بیمه فصل بهار معاف شدندعلی‌اصغر نودهی، رئیس گروه دفتر قرآن‌ و عترت اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است، اعضایی که در سه ماهه نخست سال 99، فیش بیمه خود را دریافت نکرده و یا موفق به پرداخت حق بیمه خود نشده‌اند، حق بیمه و سرانه درمان فروردین، اردیبهشت و خرداد آنها از سوی صندوق مستقیماً به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

وی اظهار کرد: آن دسته از اعضایی که مبادرت به دریافت فیش پرداخت از سازمان تامین اجتماعی نموده‌اند اما وجهی بابت سهم بیمه خود (به حساب سازمان) پرداخت نکرده‌اند(این امر باعث شده تا صرفاً با همان فیش پرداخت حق بیمه امکان‌پذیر باشد)باید برابر مبلغ درج شده در فیش دریافتی (که متناسب با ماه‌های تعیین از سوی بیمه شده متفاوت است)نسبت به پرداخت مستقیم به حساب آن سازمان (در مهلت قانونی) اقدام نمایند.

نودهی ادامه داد: مقرر شده تا به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان تامین اجتماعی، صندوق نسبت به استرداد حق بیمه و سرانه درمان سه ماهه اول سال به این دسته از اعضا اقدام نماید.

 وی تصریح کرد: آن گروه از اعضایی که علیرغم اطلاع رسانی‌های مکرر، مبادرت به پرداخت سهم بیمه خود به حساب سازمان نموده‌اند، برابر مصوبه هیئت مدیره مقرر شده است به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان تامین اجتماعی، وجه پرداختی آنها(حق بیمه و سرانه درمان سه ماهه اول سال)در ماه‌های آتی به حساب شبا اعلامی از سوی عضو (که در سامانه عضویت صندوق اعلام و ثبت شده است) مسترد شود.

نودهی اضافه کرد: از آنجایی که پرداخت حق بیمه سهم عضو (توسط صندوق) مختص سه ماهه اول سال جاری می‌باشد لذا از ابتدای تیرماه، دریافت برگ پرداخت حق بیمه و واریز آن به حساب سازمان (توسط بیمه شده) به روال عادی برگشته و بیمه شده موظف به پرداخت سهم خود در موعد قانونی اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha